"روز ملی مشهد" در تقویم نامگذاری می‌شود/ رونق اقتصادی؛ دستاورد روز ملی مشهد

در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، ۱۰ دی ماه به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری شد.

حجت الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: روز ۱۰ دی ماه ظرفیت جدیدی برای اجرای رویداد‌های فرهنگی است، تلاش ما این است که روز ملی مشهد را در تقویم جمهوری اسلامی ایران جای دهیم.

او افزود: پس از چندین سال طرح موضوع و بررسی‌هایی که از طرف شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی، مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای شهر انجام شده است، مطالعاتی پیرامون انتخاب روز ملی مشهد، مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، فرهیختگان، مشهد شناسان و جامعه شناسان در رابطه با انتخاب روز ملی مشهد پیشنهاد‌هایی ارائه دادند؛ از میان بیش از ۴۰ نظریه‌ای که در این رابطه اعلام شده بود، جمع بندی نسبت به سه نظریه حاصل آمد که در جلسه کمسیون فرهنگی مطرح و نظریه نهایی انتخاب و مصوب شد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام حسن منصوریان با اعلام اینکه روز ملی مشهد ظرفیتی عظیم بوده که به واسطه آن می‌توانیم پتانسیل موجود در شهر را فعال کنیم، بیان کرد: رخداد‌هایی که در روز ملی مشهد برای این شهر صورت می‌پذیرد، به طور حتم آورد‌هایی چشمگیری به همراه دارد.

او تصریح کرد: روز هشتم آبان ماه که تاریخی مرتبط با امام هشتم (ع) است، ۹ دی ماه به عنوان روز بصیرت، ۱۰ و یازدهم دی ماه به عنوان روزی تاریخی و ورود امام رضا (ع) به مشهد و مبدا تشکیل این شهر و دوازدهم دی ماه روز ولادت امام رضا (ع) جزو نظریه‌های مطرح شده بود، ولی در نهایت روز ۱۰ دی ماه به عنوان روز ملی مشهد انتخاب گردید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: روز ۱۰ دی ماه روزی انقلابی، مبدا تشکیل انقلاب اسلامی در مشهد، مقارن با ورود امام رضا (ع) به این شهر و همزمان با ۹ دی ماه که روز بصیرت بوده است.

حجت الاسلام منصوریان با تاکید بر اینکه مشهد در اجتماع بزرگ ۹ دی نقش آفرین بود، بیان کرد: تمامی جنبه‌های مذهبی و اتفاقات متناسب با انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی مشهد و مسائل مذهبی در انتخاب روز ملی مشهد لحاظ شده است.

اعطای نشان مشهد به افتخار آفرینان

او افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که در این روز فعال می‌شود، اعطای نشان مشهد بوده که تقدیر از اتفاقات خوب و فعالیت‌های اجتماعی است که توسط همشهریان انجام می‌شود؛ آتش نشان‌هایی که به دل آتش می‌زند و جان مردم را نجات می‌دهند، رفتگری که با وجود مشکلات مالی خود اگر شیء گران بهایی بیابد، با رعایت امانت به صاحب آن بازمی‌گرداند شایسته دریافت نشان مشهد است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه نشان ملی مشهد به اتفاق‌ها و رویداد‌های ملی، مذهبی و انقلابی اختصاص دارد، ادامه داد: می‌توانیم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی مشهد را با برگزاری نمایشگاه یا اجلاسیه‌های ملی و بین المللی را در حاشیه رویداد‌های روز ملی مشهد اجرایی سازیم.

حجت الاسلام منصوریان روز ۱۰ دی ماه را روزی دانست که ظرفیت جدیدی ایجاد می‌شود که برنامه‌های منحصر به رویداد‌های فرهنگی را در خود جای می‌دهد و بیان کرد: تلاش ما این است که روز ملی مشهد را در تقویم جمهوری اسلامی ایران جای دهیم.

او تصریح کرد: شهر‌های بزرگ همچون تهران و یزد و حتی شهر‌های کوچک نیز دارای روز ملی هستند؛ انتخاب روز ملی مشهد بایستی در شورای فرهنگ عمومی استان که ریاست آن را نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عهده دار است تصویب شود، سپس در شورای فرهنگ عمومی مصوب در نهایت در تقویم کشور ثبت می‌شود.

رونق اقتصادی در ورای پیوست بین المللی مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه مشهد ظرفیت‌های عجیب و بینظیری نسبت به سایر شهر‌ها دارد، اظهار کرد: اگر بتوانیم از پیوست بین الملل مشهد به عنوان تنها حرم امن شیعیان استفاده کنیم، می‌توانیم رونق اقتصاد شهر را با حضور زائران فراهم نماییم.

حجت الاسلام منصوریان بیان کرد: اقتصاد مشهد خدماتی بوده و به حضور زائر گره خورده است؛ مدیریت شهری بایستی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های خود رویداد‌هایی در شهر ایجاد نماید که رونق آن در اقتصاد مشهد و همشهریان نمایان شود.

 

 

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن زاده
۱۱:۵۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مشهد به خودی خود، یک شهر ارزشمند هست و ملی شدنش باعث میشه ظرفیتهای مغفول اون بالفعل بشه. هرقدمی برای معرفی هرچه بیشتر این شهر برداشته بشه قطعا به نام‌آوری و شهرتش بیشتر افزوده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
چرا 8.8 نه؟؟؟؟ هشتم آبان که خیلی قشنگ تر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
اقدام به جایی است روز ملی مشهد...برای شهر های مهم دیگر هم میتوان این موضوع را تعمیم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
امیدوارم این همکاری ها ادامه یابد و گامی در راستای اشتغالزایی و رشد و توسعه اقتصادی شود.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۴۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
چه شهر زیبایی داریم به به
France
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
روز ملی مشهد واقعا شایسته است