صید ماهیان خاویاری و ماهیان آزاد در دریای خزر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در بازید از تعاونی‌های صیادی محمودآباد و نور با اشاره به اینکه هم اکنون صید ماهیان خاویاری وماهیان آزاد در دریای خزر ممنوع است، گفت: توجه بیشتر به تولید و تکثیر این نوع ازآبزیان در مراکز بازسازی ذخایر این گونه‌ها را از شرایط بحرانی خارج کرده و به ثبات نسبی خواهد رساند.

او افزود: میزان کل صید ماهی استخوانی در دریای خزر از ابتدای فصل صید تاکنون به حدود ۳۱۱ تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

اسحاقی با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی ارزش اقتصادی ماهی‌های صید شده در مقایسه با پارسال در دریای خزر، گفت: ترکیب گونه‌ای ماهی‌های صید شده شامل ۶۵ درصد ماهی کفال، ۲۰ درصد کپور و ۱۵ درصد ماهی سفید بوده است.

او افزود: متوسط قیمت ماهی استخوانی دربازارحدود۸۵هزار تومان است که حداقل قیمت ماهی کفال ۴۵ هزار وحداکثر نیز ۹۰ هزار تومان است.

اسحاقی گفت: قیمت ماهی سفید در حد یک‌کیلویی ۱۳۰هزار تومان و دو کیلویی حدود ۲۵۰هزار تومان و قیمت ماهی کپور بالای ۱.۵ کیلوگرم ۸۰ هزار تومان است.

او اعمال و شمولیت قانون سخت و زیان آور برای صیادان، کاهش ۱۰درصدی نرخ بیمه پرداختی توسط صیادان، اجرای طرح تعدیل و اقتصادی نمودن فعالیت‌های صیادی را مهمترین مشکلات جامعه صیادی و خواسته بحق آنان برشمرد و افزود:علاوه بر مسائل فوق، گرانی آلات و ادوات صیادی را مشکل دیگر صیادان دانست و تصریح نمود: درتلاش هستیم با تامین اعتبارات، بخشی از مشکلات مالی شرکت‌های تعاونی پره را مرتفع کنیم.

اسحاقی بابیان اینکه دلیل افزایش قیمت ماهی، بالا رفتن قیمت ادوات و ابزار صیادی بوده است، گفت: قیمت‌گذاری ماهی در بازار برمبنای حراج است که در این زمینه صیادان تولیدکننده بوده و نقشی ندارند.

 

صید ماهیان خاویاری و آزاد ممنوع

صید ماهیان خاویاری و آزاد ممنوع


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.