معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت:بیش از ۴۰۵ هزار راس دام سبک در شش ماهه اول سال جاری در کردستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ناصرمخدوم معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی، این اداره کل در ۶ ماهه اول سال جاری با همکاری دامداران و اولویت واکسیناسیون مناطق پر خطر کانون‌های انسانی بیماری تب مالت اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به انجام واکسیناسیون ۴۰۵ هزار و ۸۱۵ راس دام سبک معادل ۱۰۲ درصد تعداد پیش بینی در سطح استان شد.

مخدوم ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۲۴ هزار و ۴۶۱ راس گاو و گوساله در واحد‌های گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی علیه بیماری بروسلوز به صورت کاملاً رایگان واکسینه شده که اکیپ‌های واکسیناسیون برای انجام این عملیات، به هزار و ۳۶۹ روستا و واحد اپیدمیولوژیک مراجعه نموده اند.

او بیان کرد:گفتنی است در شش ماهه اول سال جاری تمام واحد‌های گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی استان از نظر بیماری بروسلوز با نمونه گیری از ۵ هزار و ۲۸۸ راس دام مورد پایش قرار گرفته، که خوشبختانه هیچ موردی از بیماری بروسلوز مشاهده و گزارش نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.