سلیمانی گفت: امروز وزیر سوریه مهمان وزارت علوم است تا بتوانیم روابط بین الملل در دو کشور ایران و سوریه را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بسام بشیر ابراهیم وزیر سوریه هم اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

سلیمانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این برنامه اظهار کرد: امروز وزیر علوم سوریه میزبان وزارت علوم ایران است. ملت ایران و ملت سوریه سوابق طولانی همکاری با یک دیگر دارند و عزم جزم برای توسعه روابط هم خواهند داشت و همواره در جهت تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها بوده اند و هستند.

او افزود: وقتی وزیر ارتباطات بودم تفاهم نامه‌های مختلفی در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با سوریه امضا کردیم.

سلیمانی تصریح کرد: دولت و ملت ایران همیشه در کنار دولت و ملت سوریه بوده و خواهد بود.

وزیر اسبق ارتباطات ادامه داد: ملت ایران همیشه در کنار ملت سوریه برای رفع شر تروریست‌ها و زیاده خواهان ایستاده است. انشالله تروریست از منطقه برچیده خواهد شد و مردم این منطقه در شرایط استقلال کامل روی پای خود خواهند ایستاد و بیگانگان را از منطقه خارج می‌کنند.

معاون وزیر علوم گفت: در حوزه علمی، پژوهشی و آموزشی دو کشور ایران و سوریه می‌توانند روابط خوبی داشته باشند و آن را بیش از گذشته گسترش دهند، لذا حضور وزیر علوم سوریه و هیئت همراه توسعه در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری بیش از گذشته خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: وزارت علوم آمادگی کامل برای توسعه روابط در زمینه‌های فناوری و ارتقای همکاری‌های دو جانبه را دارد. امیدوارم بتوانیم با ایجاد پارک‌های علم و فناوری و حتی موسسات آموزشی مشترک گام‌های بلند تری را در ارتباط با نزدیکی دو ملت برداریم.

او اضافه کرد: امروزه می‌خواهیم که از سطح ارتباطات و تبادلات دانشجویی به سطوح بالاتری قدم برداریم و در حوزه علم، دانش و فناوری روابطمان را گسترش دهیم.

وزیر اسبق ارتباطات تاکید کرد: وزیر سوریه با بازدیدی که از دانشگاه‌های کشور خواهد داشت با ظرفیت و قابلیت‌ها در جهت ارتقای روابط علمی و پژوهشی از نزدیک آشنا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.