وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که توماس وست نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان سفرهای اروپایی و آسیایی خود را آغاز کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که توماس وست قبل از آغاز سفر اروپایی و آسیایی خود با آنتونی بلینکن وزیر خارجه دیدار کرده است.
بلینکن نیز در تویترش نوشته که قرار است آقای وست نخست به بروکسل پایتخت بلجیم سفر و در آنجا با شرکای بین المللی و متحدین آمریکا ملاقات کند.
آقای وست هم در تویترش نوشته که برای پیشبرد منافع حیاتی آمریکا و حمایت از مردم افغانستان تلاش می‌کند و افتخار دارد که نقش نماینده خاص آمریکا برای افغانستان را بر عهده گرفته‌است.
او افزود که‌ وی نخست به اروپا و سپس به آسیا سفر و با متحدین و شرکای ایالات متحده در مورد اقدامات بعدی در افغانستان صحبت خواهد کرد.
به گفته او، جامعه بین المللی برای اینکه در مسایل افغانستان موثر باشد، باید هماهنگ عمل کنند.
گفتنی است که توماس وست به تاریخ 18 اکتبر پس از کناره گیری زلمی خلیلزاد نماینده پیشین این کشور برای صلح افغانستان، به این سمت گماشته شد.
خلیلزاد پس از فاجعه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سقوط دولت به دست طالبان کناره گیری کرد.
بسیاری از مقام‌های داخلی و خارجی، زلمی خلیلزاد را عامل اصلی رسوایی خروج آمریکا از افغانستان خوانده اند؛ خروجی که به عنوان شکست تاریخی آمریکا در جهان عنوان شده است.
هم اکنون بسیاری از اعضای دو مجلس آمریکا و برخی نهادهای تحقیقاتی اعلام کرده اند که عملکرد فاجعه بار خلیلزاد در روند خروج آمریکا از افغانستان را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.