مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه از آغاز عملیات خاکبرداری و تسطیح در پروژه فلوتاسیون خاتون آباد طی برنامه زمان بندی دو ساله خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میلاد شمس، مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه بااشاره به آغاز عملیات خاکبرداری و تسطیح در پروژه فلوتاسیون خاتون آباد و برنامه زمانبندی طراحی و اجرای این قرارداد گفت: این قرارداد از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه ابلاغ شده و برنامه زمان بندی دو ساله از شهریور ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. طراحی پایه و تفضیلی این پروژه به همت شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد.

او در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد و ضرورت اجرای آن افزود:  فرآیند فلوتاسیون سرباره یک فرآیند تکمیلی ذوب است که با توجه به آنکه سرباره محصول فرعی این فرآیند محسوب می‌شود، استخراج مس محتوی از این سرباره یک اقدام اجتناب ناپذیر می‌باشد که با فلوته کردن سرباره مس محتوی به صورت کنسانتره مس به چرخه تولید بازخواهد گشت.

شمس با بیان اینکه این اقدام در نهایت بازدهی اقتصادی فرآیند ذوب را در سبد فرآیند‌های تولیدی بالا خواهد برد تصریح کرد: با توجه به این مهم از طرفی اجرا کردن پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون آباد به همت شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با توجه به تجربه اجرای پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه، بسیار سودمند است و در نهادینه کردن نحوه اجرای پروژه‌های EPC در این مقیاس و رسوب دانش بومی طراحی و اجرای پروژه‌های فلوتاسیون در شرکت و توانمندسازی ساختار شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه موثر خواهد بود.

مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه گفت: این پروژه با ظرفیت ورودی روزانه ۱۹۸۰ تن سرباره و خروجی سالیانه ۳۶۰۰۰ تن کنسانتره مس برنامه ریزی شده است.

میلاد شمس افزود: طراحی پایه پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه توسط تکنولوژی خارجی انجام شده بود، اما در پروژه خاتون آباد هر دو طراحی به همت شرکت‌های داخلی با استفاده از دانش بومی سازی شده انجام شده است.

او با اشاره به تامین تجهیزات و نحوه حل مشکلات تحریم تصریح کرد: در این پروژه برای تامین تجهیزات اصلی در حال بررسی تامین کنندگان داخلی و خارجی هستیم که ان شاءالله در آینده نزدیک پس از اتمام بررسی و ارزیابی نتایج وضعیت تامین کننده تجهیزات اصلی شفاف خواهد شد.

مس سرچشمه

او ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه زیر ساخت‌های پروژه EPC را فراهم کرده و از طرفی تجربه اجرای EPC را مجددا در خود احیاء کرده است انجام پروژه‌های بزرگ نیز با توجه به توانمندی‌های ایجاد شده برای شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه توجیه اقتصادی خواهد داشت و از سه منظر می‌توان به این مهم پرداخت.

شمس افزود: ابتدا از منظر قابلیت ایجاد شده در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و منظر دیگر به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای پروژه‌های EPC در حوزه توسعه و تولید و منظر دیگر که در مسیر توانمند سازی هستیم و ارتقاء سطح کیفی فرآیند‌های سازمان باعث ارتقاء بهره وری سرمایه انسانی سازمان خواهد شد و از منظر توسعه کسب و کار می‌تواند در افزایش بازدهی شرکت‌های تابعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار باشد.

شمس اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های ایجاد شده در شرکت سرمایه گذاری سرچشمه این مهم به منظور توانمند سازی شرکت و افزایش بازدهی زیر ساخت‌های شرکت در راهبرد‌های کلان سرمایه گذاری مس سرچشمه طرح ریزی شده و به همین منظور گام‌های اجرایی در این خصوص برنامه ریزی و عملیاتی شده است و در خصوص پروژه جدید با شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان مراحل رایزنی هستیم.

او گفت: شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با توجه به ساختار و پتانسیل‌های داخل به خصوص در زمینه ساخت و راه اندازی کارخانه‌های فلوتاسیون (پر عیار کنی) از این مهم استقبال خواهدکرد و در برنامه‌های آتی دستیابی به این اهداف در حوزه‌های مغز افزار، نرم افزار و سخت افزار و زیر ساخت‌های اجرایی یک شرکت EPC کارطرح ریزی کرده است. با توجه به برنامه‌های عملیاتی مدون در مسیر رشد و تعالی یک شرکت EPC کار چابک و هدفمند گام برخواهیم داشت.

او درپایان افزود: شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با امید به آنکه در مسیر توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان بازوی اجرایی نقش کلیدی ایفاء خواهد کرد اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار