هزاران نفر در اعتراض به دخالت آمریکا در امور اتیوپی در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اردوپوینت، معترضان امروز (دوشنبه) در مخالفت با دخالت دولت  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی اتیوپی مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

در این اعتراضات بیش از هزار نفر از جمله کودکان و سالمندان آمریکایی و اتیوپیایی شرکت داشتند تا صدای خود را در حمایت از دولت منتخب اتیوپی و وحدت و تمامیت ارضی این کشور و همچنین مخالفت با تشویق نیرو‌های شورشی از طرف آمریکا به گوش مسئولان برسانند.  

معترضان پرچم‌های اتیوپی و پلاکار‌دهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «آمریکا، اتیوپی را رها کن»، «TPLF قاتل است» و «سی‌ان‌ان، کمک به تروریست‌ها را متوقف کنید». TPLF به جبهه آزادیبخش خلق تیگرای گفته می‌شود.

 این تظاهرات در مقابل کاخ سفید مسالمت آمیز بود.

یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی و یکی از مدافعان کمپین حمایت جهانی از اتیوپی اعلام کرد که حداقل ۲۰۰۰ نفر به این کمپین پیوسته اند و انتظار می‌رود که به این کمپین بیش از ده هزار نفر از سراسر جهان بپیوندند.

جبهه آزادیبخش خلق تیگرای و دولت اتیوپی از نوامبر ۲۰۲۰، زمانی که دولت، TPLF را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد، بر سر کنترل مناطق شمالی این کشور درگیر هستند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار