استاندار اصفهان با بیان ‌اینکه تعلیم و تربیت هدف انبیای الهی است، گفت: خیران مدرسه‌ساز بسترسازان اجرای ماموریت انبیا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: هدف خیرین تسهیل فرآیند تعلیم و تربیت است که فلسفه وجودی خلقت انسان است.

وی اضافه کرد: خدا وظیفه تعلیم و تربیت را برای ارتقاء رشد بشر به پیامبران سپرد و امروز این روند در قالب نظام تعلیم و تربیت تداوم دارد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بسترسازی برای تعلیم و تربیت در اصل بسترسازی برای تحقق هدف انبیای الهی است و شاکر اصلی نیز خداست، ولی در عین حال مسئولان نیز بواسطه تذکر به نعمت الهی باید متذکر این نعمت شوند.
وی اضافه کرد: هدف این جلسه افزون بر تشویق و تکریم خیرین، تجربه‌اندوزی و انتقال این منش به نسل‌های نوست.

مرتضوی تاکید کرد: تلاش برای ساخت مدرسه، یک توفیق است نه اتفاق و بطور قطع خداوند این توفیق را به کسانی می‌دهد که گامی موثر در راه خدا برداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست گفت: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی حضور فعال خیرین در عرصه مدرسه‌سازی است و اگر خیرین نبودند نمی‌توانستیم بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان و فرهنگیان را سازماندهی کنیم.

محمد اعتدادی خاطرنشان کرد:اصفهان برغم اینکه استانی برخوردار شناخته می‌شود، سرانه آموزشی پایین دارد و لازم است در این عرصه ورود پیدا کرد.

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، با حضور خیرین مدرسه‌ساز شهر‌های اصفهان و کاشان و هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در استانداری برگزار شد.
در این مدارس از تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز تجلیل شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.