در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزایشی شده است، صد‌ها نفر در لس‌آنجلس در اعتراض به اجباری شدن واکسیناسیون دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، صد‌ها آمریکایی از جمله کارگران شهرداری علیه واکسیناسیون اجباری بیرون تالار شهر لس‌آنجلس دست به اعتراض زدند.

این تظاهرات از سوی گروه موسوم به «آتش‌نشانان برای آزادی» سازمان‌دهی شده است. افراد با لباس‌هایی که نشان‌دهنده شغل آن‌ها در آتش‌نشانی، اداره آب و برق، اداره حمل و نقل و سایر سازمان‌های دولتی بود به این اعتراضات پیوستند.

طبق قانون جدید، افراد تا ۱۸ دسامبر فرصت دارند واکسینه شوند، در غیر این صورت شغل خود را از دست خواهند داد. اریک گارستی، شهردار لس‌آنجلس، ماه گذشته گفت هر کارمند شهری که تا ۱۸ دسامبر از واکسیناسیون خودداری کند «باید آماده باشد که شغل خود را از دست بدهد».

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است که مرگ بر اثر ویروس کرونا در صورت انجام واکسیناسیون بسیار نادر است و خطر ابتلا به کووید در افراد واکسینه نشده ۶ برابر افرادی است که واکسینه شده اند. همین مرکز نیز اعلام کرده ممکن است رابطه‌ای بین تزریق واکسن جانسون اند جانسون و یک نوع بیماری لخته خون نادر وجود داشته باشد، اما چنین امری تنها در ۷ نفر از هر یک میلیون نفر ممکن است اتفاق بیفتد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزایشی شده و طبق آمار، میانگین قربانیان کرونا در آمریکا در روز گذشته ۱۳۲ نفر بوده است و به طور میانگین در هفته گذشته ۱۲۱۷ نفر بر اثر کووید ۱۹ در این کشور جان باخته اند. در حال حاضر ۳۷ میلیون نفر در آمریکا کووید مثبت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
بی سوادها ، در آمریکا...!!!
آخرین اخبار