مدیرعامل شرکت گاز ایلام :

شهروندان ایلامی دمای منازل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند

شمس اللهی گفت: تنظیم دمای هوای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه نقش مهمی در کاهش مصرف گاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز ایلام  با اشاره به فرارسیدن فصل سرد سال، برودت هوا و افزایش مصرف گاز در استان گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل الزامی است.

او افزود: شهروندان قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند و هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن‌ها یادآور شد: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش‌ها به دلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گاز‌های سوخت الزامی است و رعایت این نکات برای حفظ سلامت باید جدی گرفته شود.

شمس اللهی تاکید کرد: مشترکان گاز از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از گاز گرفتگی خودداری کنند.

او مطرح کرد: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان در محیط‌های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان‌هایی مانند انباری، آشپزخانه‌های کوچک، حمام یا رختکن و نورگیر‌ها نباید نصب شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: استفاده از لوله‌های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز اقدامی خطرناک و بازی با جان است و در نصب بخاری باید از دودکش‌های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: شرکت گاز ، فصل سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.