مدیرعامل بیمه سلامت کشور گفت: بیمه حاشیه نشینان به شکل رایگان در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت کشور در نشست خبری در محل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه حاشیه نشینی در استان کرمان آغاز شده است و بدون نیاز به مراجعه افراد به دفاتر بیمه انجام می‌شود.

او افزود: ماهانه ۴۸۰ میلیارد تومان پرداخت نسخه نویسی الکترونیک درکشور است. 

ناصحی بیان کرد: بیمه درمان ناباروری نیز در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت.

او تاکید کرد: هر زوج نابارور که مراحل تشخیصی و درمانی نیاز داشته باشد، بیمه در بخش دولتی یا خصوصی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تا ۳ نوبت پوشش می‌دهیم.

ناصحی با بیان اینکه سیاست حذف دفترچه را قراربود از ابتدای مهرماه اجراکنیم گفت: تا اول دی ماه با توجه به زیرساخت اینترنتی والکترونیکی برای حذف دفترچه تکلیف قانونی داریم و از ان زمان پرداخت به موسسات درصورت نبود ماده قانونی، غیرقانونی می‌شود، برای پزشکان بعضا تعرفه‌های الکترونیکی بیشتر است و کمک به کاهش هزینه مردم است.

ناصحی با اشاره به جمعیت سالمند کشور گفت: با کمک فراکسیون سالمندی کشور، ورود به این عرصه را پوشش دهیم چرا که کمتر مورد توجه هستند.

او گفت: در بحث خدمات درمنزل در کشور به ویژه کرمان در ایام کرونا خدمات مراقبتی در منزل را پوشش دادیم که از جهت قانونی هم مشکلی نداشت، درصد قابل توجهی این طرح به کاهش بارمراجعه بیمارستانی کمک کرد.

او اظهار کرد: بحث بیمه تکمیلی روستایی را در کرمان و بندرعباس اغاز کردیم که با مبلغ دریافتی ناچیزی می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.

بیمه حاشیه نشینان به شکل رایگان در کشور اجرا می‌شود

ناصحی بیان کرد: از امروز روستاییان نیزمی توانند با پرداخت هزینه بسیار ناچیز به ازای هر نفر ازبسته‌های ۱۲۵ هزارتومانی، 135 هزار تومانی و ۱۵۰ هزارتومانی از مزایای این بیمه استفاده کنند.

او با اشاره به شرط استفاده اعضای خانواده از این بیمه تکمیلی به شرط داشتن بیمه درمان روستایی تاکید کرد: از طریق بیمه اتیه سازان حافظ تنها شرکت تخصصی بیمه تکمیلی کشور

می توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند چرا که این بیمه تنظیم بازار بیمه‌های پوششی را برعهده دارد.

او درپاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص حذف دارو‌های ناکارآمد درمان کرونا ازپوشش بیمه سلامت گفت: داروی فاویپیراویر با توجه به تایید مقالات بهداشتی جهان مبنی برناکارآمد بودن این دارو از پوشش بیمه خارج شده است، اما درخصوص رمسیدیویر هنوز درمراحل اولیه درمان بیماری‌های ویروسی مورد تایید است درنتیجه درتعهد بیمه سلامت قراردارد وهزینه سنگینی نیزبر دوش بیمه گذاشته است.

ناصحی با اشاره به اینکه برخی دارو‌ها نظیرفاوپیراویر درصندوق‌های بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی هنوز تحت پوشش قراردارند اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های درمان سرپایی کرونا را در تعهد داشتیم که در حساب سرانگشتی قریب ۶ هزار میلیارد تومان در درمان کرونا هزینه کرده ایم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور درپاسخ به سوالی درخصوص میزان توجه بیمه سلامت به برنامه‌های پیشگیرانه وسلامت محور نیزگفت: دراین مقوله برنامه‌های مختلفی در سطح کشور داریم که به سازمان پیشرو در نسخه نویسی الکترونیک مطرح هستیم روند ما وپوشش ما بهتر از دیگر صندوق‌های بیمه‌ای است.

او گفت: با توجه به آموزش‌های ناکافی قرار بود ابتدای مهرماه دفترچه را حذف کنیم که این مهلت را به ابتدای دی ماه تغییر دادیم در استان‌هایی مانند کرمان پیشتاز هستند مشکل پیش نمی‌آید در استان‌هایی که ۳۰ درصد کار شده قطعا با مشکل مواجه می‌شوند وما مراکزی که نسخه نویسی الکترونیک دراین استان‌ها با ما در قرار داد باشند را ازپرداخت به موقع معذور هستیم.

ناصحی بیان کرد: خدمات دوران سالمندی را دربرنامه داریم چرا که بخش عظیمی ازجامعه را در برمی گیرد ونیاز‌های مهمی دارند بیمه سلامت پیگیری جدی داردبا همکاری فراکسیون سالمندی مجلس برنامه ریزی شده تا ورود به این عرصه شود و ببینیم چه خدماتی در زمینه سالمندی می‌توان تعریف کرد.

او گفت: کشور ما سمت سالمندی پیش می‌رود واین قشرکمتر مورد توجه قرار می‌گیرد در بحث درمان ومراقبت در منزل بخشی از خدمات را در منزل پوشش دادیم ومعین بیمارستانی بودیم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه اسم بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت تغییر کرد یعنی خدمات ما توجه به پیشگیری دارد افزود: مخصوصا در طرح پزشک خانواده روستایی با پرداخت‌هایی که دراولویت ماست، نتایج خوبی هم داشت در برخی استان‌ها مانندگلستان وارومیه ما خروج پزشک از روستا‌ها را داشتیم در بحث توان بخشی نیز بیمه سلامت ورود کرده است.

او از پوشش بیمه اوتیسم وخدمات مورد نیاز این قشر به منظور پیشگیری از بیماری‌های بیشتر برای اولین بار درکشور خبرداد وگفت: اگردو فاکتور بیماری زا یعنی دیابت و فشارخون که منشا بیماری‌های بعدی هستند را از ابتدا مدیریت کنیم قطعا درحوزه پیشگیری خدمات ارزنده‌ای اجرا شده است.

ناصحی تاکید کرد: کمابیش بخشی از خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است، اما چون جز بیمه‌های سخت وسنگین است بیشتر بیمه‌های مکمل آن راتحت پوشش دارند که بیمه آتیه سازان حافظ که با هدف تنظیم بازار بیمه پوششی وتکمیلی ورود کرده است خدمات دندان پزشکی را با بسته‌های مناسب از نظرتعرفه پرداختی، تحت پوشش دارند.

او بیان کرد: در بحث بیمه اتباع بیگانه مجاز نیز تاکنون ۱۳۰ هزار بیمه شده داریم که تا یک میلیون نفر را امکان پوشش خدمات بیمه‌ای داریم.
ناصحی با تاکید برروند پیشرفت بسیارخوب در طرح‌های بیمه گری در سازمان بیمه سلامت، این سازمان را جز برترین سازمان‌ها دراجرای برنامه وسیاست‌های اجتماعی بیمه گری دانست.

او درپاسخ به سوالی درخصوص ضعیف بودن زیرساخت اینترنت در برخی نقاط کشور و استان کرمان گفت: در طرح نسخه نویسی الکترونیک زیرساخت اینترنت اهمیت دارد وازآنجا که اتصالات در برخی نقاط کند ویا قطع می‌شود با وزیر ارتباطات صحبت‌هایی شده است تا این اختلالات به ویژه در نقاط کوررفع شود.

ناصحی ازخدمات الکترونیکی استان کرمان به عنوان استان پیشرو در عرصه خدمات نوین بیمه‌ای قدردانی کرد.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور برای انجام بیمه تکمیلی خبرنگاران اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار