علی اکبری گفت: امسال در مجموع ۳۰ پایگاه راهداری زمستانی در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، گفت: پایگاه‌های غزال، آفتاب، آرادان، نیک‌پی و عدل از مهمترین پایگاه‌های زمستانی راهداری زنجان هستند که معمولاً کولاک‌خیز بوده و سرعت باد در آن‌ها زیاد است.

او به مسیرهای کوهستانی برف‌گیر شدید این استان اشاره کرد و افزود: راه‌های کوهستانی استان زنجان شامل ۱۲ گردنه است که راهدارخانه‌های خانچایی، تهم، سولی‌چای و ده‌جلال در محور سلطانیه_خدابنده در طول این مسیر مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان بابیان اینکه امسال در مجموع ۳۰ پایگاه راهداری زمستانی در نقاط مختلف استان زنجان مستقر می‌شوند، ادامه داد: علاوه بر پایگاه‌های بین‌راهی، ادارات شهرستان‌ها نیز از دیگر پایگاه‌های راهداری زمستانی خواهند بود.

علی اکبری بااشاره به اینکه از ۱۵ آبان ماه استقرار زمستانی راهداران در راه‌های کوهستانی شروع می‌شود، گفت: از ابتدای آذرماه نیز راهداران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در تمام راهدارخانه‌ها مستقر خواهند شد.

او به استقرار ۴۰۰ نفر از نیرو‌ها شامل اپراتورها، رانندگان، راهداران، کارگران نمک‌پاشی در گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۶۰ نفر نیرو‌های حجمی شرکتی هستند که در طرح راهداری زمستانی به بیش از ۳۵۰ نفر افزایش می یابند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با اشاره به فعالیت حدود ۲۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال، گفت: در ۳سال اخیر امکانات خوبی را از محل منابع ملی شامل ۴دستگاه لودر، ۳دستگاه بیل مکانیکی، دستگاه خط‌کشی به‌صورت امانی اضافه کرده‌ایم.

علی اکبری با بیان اینکه میانگین سنی ناوگان راهداری زنجان حدود ۲۳ سال است،ادامه داد: برای کاهش میانگین سنی ناوگان راهداری استان زنجان باید در بخش نوسازی منابع خوبی تخصیص داده شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.