سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس تبدیل به تقاضای اجتماعی شده است و تعدادی از والدین نگران تحصیل فرزندان خود هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه دانش آموزی خیرساز کشور در مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که بازگشایی مدارس تبدیل به تقاضای اجتماعی شده است، گفت: تعدادی از والدین و خانواده‌ها نگران هستند و برای این منظور بازگشایی تدریجی را با رعایت کامل اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی ترجیح داده‌ایم.

او افزود: مدارس دیگر کشور‌های جهان بدون گره زدن بازگشایی به واکسیناسیون آغاز به کار کردند، اما در کشور ما همه چیز کاملا آماده بازگشایی است، زیرا آسیبی که فرزندان به دلیل عدم حضور در فضای آموزش و پرورش و از ناحیه افت کیفیت آموزشی و تربیتی دیده اند، خساراتی غیرقابل برآورد و غیرقابل جبران به بار آورده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تکلیف بازگشایی مدارس کاملا روشن است، ادامه داد: مدارس متوسطه اول و ابتدایی از اول آذرماه حضوری شده و متوسطه دوم هم از نیمه آبان کار خود را به صورت حضوری آغاز کرده‌اند.

کاظمی بیان کرد: قبل از آن نیز از ابتدای مهرماه ۴۵ هزار مدرسه روستایی و عشایری به صورت حضوری آغاز به کار کرده بودند.

او با بیان اینکه وقتی همه کارکنان دستگاه‌ها هر روز به سر کار خود می‌آیند، چرا باید عرصه آموزش جدا از این زنجیره باشد، تصریح کرد: علاوه بر این واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان از مرز ۹۰ درصد گذر کرده است، بنابراین مشکلی برای بازگشایی کامل مدارس وجود ندارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احتمال آغاز موج ششم کرونا در کشور تاکید کرد: مرجع تصمیم گیری ملی در این رابطه وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواه بود.

کاظمی در خصوص افت تحصیلی ناشی از شیوع کرونا اظهار کرد: در زمینه افت تحصیلی دو بخش افت آشکار و پنهان تحصیلی قابل بررسی است که در افت پیدا یا آشکار تحصیلی بین یک تا ۱.۵ نمره به صورت میانگین در بین دانش آموزان شیوع دارد.

او افزود: افت تحصیلی پنهان نیز خود را در نمرات مستمر دانش آموزان نشان می‌دهد به این شکل که کاملا مشخص می‌شود برعکس نمرات امتحانات نهایی، سیر صعودی بی نظیری داشته است که نشان از صعود کاذب دارد و این افت با بازگشایی و آغاز فرایند فعالیت حضوری مدارس مشخص می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در کنار افت تحصیلی، شاهد افت تربیتی در بین دانش آموزان هستیم که از آن به عنوان آسیب‌های اجتماعی یاد می‌شود که بسیار غیرقابل جبران است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار