کشف ۱۳ قلم اشیاء تاریخی مربوط به دوران ماد‌ها و مانا‌ها در دیواندره

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ۱۳ قلم اشیاء تاریخی مربوط به دوران ماد‌ها و مانا‌ها در شهرستان دیواندره کشف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سرهنگ رسول مرادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش یکی از دوستداران میراث فرهنگی در بخش هزارکانیان از توابع شهرستان دیواندره مبنی بر اینکه در حین شخم زدن زمین کشاورزی به تعدادی اشیاء تاریخی برخورده است، پس از دریافت این گزارش کارشناسان و یگان حفاظت به محل اعزام و صحت این موضوع را تایید و اشیاء تاریخی به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بررسی بیشتر تحویل داده شد.

مرادی افزود: این اشیاء شامل کوزه کوچک سفالی، چندین شی مفرغی و سنگی بوده که به منظور مستندنگاری و سایر مباحث کارشناسی در حال بررسی بیشتر است.

او ادامه داد: جای بسی خرسندی است که مردم با فرهنگ روستا‌های بخش هزارکانیان را به عنوان پیشگامان و حافظان تاریخ این منطقه و کردستان به تمامی مردم کشور معرفی کنیم و از سایر هم‌استانی‌ها نیز بخواهم در این‌گونه حرکت‌ها پیش قدم باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بدون شک همکاری مردم دلسوز، فرهنگ دوست و عاشق تاریخ استان کردستان در بخش هزارکانیان دیواندرە در این امر انکارناپذیر بوده که شایسته است از همین طریق از این مردمان نیک‌اندیش تشکر کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.