بلاروس: لهستان و لیتوانی از مسئله پناهجویان سوءاستفاده می‌کنند

نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل گفت که لهستان و لیتوانی از موضوع پناهجویان برای دریافت بودجه بیشتر از اتحادیه اروپا سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، والنتین ریباکوف نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل گفت: لهستان و لیتوانی از بحران در مرز لهستان و بلاروس برای به دست آوردن بودجه اضافی از اتحادیه اروپا سوء استفاده می‌کنند.

ریباکوف گفت: از دیدگاه ما، لهستان و لیتوانی از اوضاع پیرامون مهاجران در راستای منافع خود به عنوان دستاویزی برای به دست آوردن بودجه اضافی از اتحادیه اروپا و همچنین برای توجیه سیاست ضد مهاجرتی و نقض مکرر تعهدات بین المللی خود سوء استفاده می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد که لهستان و لیتوانی با «دشمن سازی از مینسک» به دنبال افزایش اهمیت و نقش خود در سیاست اروپا و عرصه بین الملل هستند. به گفته این دیپلمات، بلاروس از اتحادیه اروپا انتظار دارد اولین حرکت را انجام دهد و گفتگو را برای حل مشترک بحران مرزی آغاز کند.

ریباکوف خاطرنشان کرد: ما آماده همکاری و گفتگو برای تضمین امنیت در مرز مشترک خود هستیم. ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم که اولین قدم را بردارد تا نشان دهد که می توانیم با تلاش‌های مشترک این مشکل را حل کنیم.

ریباکوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تنها مسئله ای که اکنون لازم است درخواست از سازمان ملل، ساختار‌های آن و همه کشور‌ها است که با آرامش و به طور کامل اطلاعاتی را که از مرز می‌آید مطالعه کنند و تسلیم وحشت ناشی از کانال‌های تلگرامی و اخبار جعلی نشوند.

این دیپلمات ضمن درخواست برای بررسی عینی تحولات در مرز با لهستان و لیتوانی گفت: قرار دادن تجهیزات نظامی در یک منطقه بحران زده منجر به افزایش تنش می‌شود، زیرا هر اشتباهی می‌تواند منجر به عواقب غم انگیزی شود.

اداره کل هوانوردی ترکیه روز جمعه اعلام کرد که شهروندان سوریه، یمن و عراق دیگر اجازه خرید بلیط هواپیما از ترکیه به مینسک را در بحبوحه تنش مهاجران بین بلاروس و اتحادیه اروپا نخواهند داشت.

اواخر روز پنجشنبه، چهار کشور عضو اتحادیه اروپا که دارای کرسی در شورای امنیت سازمان ملل هستند - استونی، فرانسه، ایرلند و نروژ - به همراه انگلیس، آمریکا و آلبانی، بلاروس را متهم کردند که در تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع در اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار