امام جمعه قزوین قزوین در خطبه‌های نماز جمعه از صبوری ملت و مدیریت دولت در ماجرای اخلال در سیستم سوخت‌رسانی، قدردانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مدیریت نفوذ و حمله سایبری برای از کار انداختن جایگاه‌های پمپ بنزین توسط دولت بسیار خوب بود که مردم نیز در آن صبورانه تا حل کامل مشکل همراهی کردند که هم از مردم و هم از دولت قدردانی می‌کنیم.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: مبارزه با فساد، هم از ناحیه قوه مجریه و هم از ناحیه قوه قضائیه را می‌ستاییم و همه بدانند هر چه مسئولان در مبارزه با فساد جدی‌تر باشند، حمایت مردم از آن‌ها بیشتر می‌شود و امروز مبارزه منطقی و موثر با گرانی موجب حل مشکلات می‌شود و الحمدالله دولت برای این مهم برنامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری، گفت: کتاب خواندن، یعنی استفاده از فرصت زندگی و حقیقتا اگر کسی با مطالعه و کتاب سرو کار نداشته باشد، شیرینی علم و دانش را در نمی‌یابد، اما کسانی که سرو کار با مطالعه دارند، نشاط مطالعه را در هر شرایطی دارند و از مطالعه کوتاه نمی‌آیند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در باب مطالعه فرمودند، کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‌های بشری و از گنجینه بزرگترین ثروت‌های بشر، یعنی دانش و تحقیق است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: همان طور که جسم انسان نیاز به تغذیه دارد، روح انسان هم نیاز به تغذیه دارد و باید با کتاب تغذیه شود.

وی اظهار کرد: طرحی به نام طرح نهضت مطالعه در سال ۸۹ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده تا مطالعه مفید در کشور ما افزایش پیدا کند و قرار شده به ازای هر ۱۰۰ نفر باید ۸ متر مربع فضا برای مطالعه ایجاد شود. بیاییم ببینیم در استان ما فضای مطالعاتی در چه شرایطی قرار دارد و مسئولان و دولت جدید این امر را در آینده جدی دنبال کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان کرد: هر مسجد، حسینیه و آستان امامزادگان می‌تواند بر ظرفیت‌های فضا‌های آموزشی بیفزاید و از این ظرفیت‌های بیش از پیش استفاده شود.

امام جمعه قزوین افزود: بهترین کتابی که می‌توانیم مطالعه کنیم، قرآن است و همه مطالعات مفید هستند، اما قرآن قابل قیاس با سایر کتب نیست. قرآن را صرفا برای ثواب نخوانیم بلکه برای فهم بخوانیم. فرمایشات ائمه اطهار (ع) را بخوانیم چرا که مفیدترین نوع مطالعه است.

وی در ادامه با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، تصریح کرد: این امام بزرگوار و مظلوم زندگی خود را در تبعید و زندان سپری کرد، جهان اسلام را رهبری می‌کرد و نمایندگانی در کشور‌های مختلف داشت و همان کار‌ها سبب شده امروز سرزمین‌های اشغالی هر روز بیشتر از گذشته بیدار می‌شوند.

وی با تسلیت ایام ارتحال حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) پایه گذار برکات زیادی بوده اند و باید قدردان این وجود با برکت باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مدیریت واکسیناسیون در دولت جدید بسیار خوب پیش رفت و همچنین مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مسأله برجام و مذاکرات به خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار