در اوایل سال ۲۰۲۲ اسنوپی با لباس فضایی نارنجی و چکمه به ماه پرتاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ناسا؛ ۵۰ سال پیش اسنوپی در ماموریت‌های فضایی آپالو نقش مهمی داشته و به فضانوردان برای رسیدن به اهدافشان کمک کرده است. به همین علت این آژانس فضایی قرار است در جدیدترین سفر فضایی آرتمیس خود  از اسنوپی به عنوان نشانگر گرانش صفر استفاده کند. (نشانگر‌های گرانش صفر اقلام کوچکی هستند که روی فضاپیما حمل می‌شوند و زمانی که فضاپیما به بی‌وزنی ریزگرانش رسیده باشد، یک نشانگر بصری را ارائه می‌دهند. براساس گزارش‌ها؛ آرتمیس یک آزمایش پرواز بدون خدمه به دور ماه است که در اوایل سال ۲۰۲۲ قبل از ماموریت با فضانوردان پرتاب می‌شود.)

اولین پرواز اسنوپی چه زمانی بود؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که اسنوپی برای ابتکار عمل ایمنی پرواز‌های فضایی ناسا در زمان آپولو مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ماه می ۱۹۶۹، ژن سرنان، جان یانگ و توماس استفورد، فضانوردان آپولو ۱۰ مأموریت داشتند تا  ماژول خود را ۵۰۰۰۰ پایی سطح ماه بالا ببرند. گفته شده، اولین پرواز اسنوپی به فضا در سال ۱۹۹۰ بود که طی ماموریت STS-۳۲ توانست سوار شاتل فضایی کلمبیا شود. گفته شده در سفر فضایی آپولو اسنوپی به دلیل کمک‌های فراوان به فضانوردان جایزه نقره‌ای را از آن خود کند.

پوشش اسنوپی در ماموریت جدید آرتمیس

فضانورد اسنوپی با فضاپیمای Cygnus در دوازدهمین ماموریت تامین بار نورثروپ گرومن به ایستگاه پرتاب شد. گفته شده در ایستگاه فضایی، اسنوپی لباس فضایی  که از سیستم بقا خدمه اوریون ناسا مدل‌سازی شده بود را  به تن کرد. طبق گفته ناسا، فضانورد اسنوپی قرار است  برای پرواز اسنوپی در ماموریت آرتمیس، یک لباس نارنجی رنگ با دستکش، چکمه و یک پچ ناسا بر تن کند.

پوشش اسنوپی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.