مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فضلی مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: باستناد دستورالعمل وزیر محترم جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی استان با مدیریت ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی و دبیری مدیریت توسعه و بازرگانی سازمان و حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، چون استانداری-اداره اطلاعات –اداره تعزیرات –سازمان صنعت معدن و تجارت –سازمان بازرسی –اداره کل دامپزشکی –پشتیانی امور دام تشکیل شد.

او ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه تامین امنیت غذایی، بررسی راه کار‌ها، پیشنهادات و برنامه‌های تولیدی در بخش کشاورزی است، که با توجه به اهمیت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه نخستین جلسه کارگروه برای  بررسی وضعیت مرغ و تخم مرغ برگزار شد.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ماهانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تولید مرغ گوشتی تولید می شود که متناسب و بالاتر از نیاز مصرف استان است و روزانه حدود ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلو گرم تولید تخم مرغ هم در مرغداری های استان تولید می شود که ۷۰ درصد برای مصارف خانوار  و ۳۰ درصد مابقی هم برای مصارف صنعتی و قنادی استفاده می شود.

فضلی گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان در عمده فروشی کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او در خصوص کشتارگاه‌های استان گفت: پراکنش کشتارگاه در استان نامتناسب است ۴ واحد کشتارگاهی در استان داریم ۳ واحد در جنوب استان که ۲ واحد در ملایر یک واحد در تویسرکان است و در بخش شمالی استان هم یک واحد در شهرستان بهار فعالیت می‌کند.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: ۲ واحد دیگر در شهرستان رزن و اسد آباد در حال ساخت و راه اندازی است که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد و از نظرتوزیع منطقه‌ای کشتارگاهی استان متعادل‌تر می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار