بیش از ۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با تاکید بر این که انس با کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان از اهداف و فعالیت‌های بنیادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید، از پیش بینی و برنامه ریزی برای بیش از ۱۲۰ برنامه متنوع در هفته کتاب و کتاب‌خوانی امسال به دو شیوه حضوری و مجازی خبر داد.

اروجی، نشست مجازی نقد و بررسی کتاب، برنامه ادبی دو پنجره، برگزاری نشست‌های بحث کتاب با حضور کارکنان کانون، انتشار محتوا در فضای مجازی و سامانه دانش‌آموزی «شاد» و نشست نویسندگان نوجوان را از برنامه‌های پیش بینی شده کانون در این ایام برشمرد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محوریت این برنامه‌ها را تلاش برای تبیین اهمیت و جایگاه کتاب‌خوانی در پیشرفت جامعه و افزایش آگاهی، تقویت اندیشه و بینش فردی، بالندگی فکری و رشد اجتماعی درکودکان و نوجوانان دانست.

وی با اشاره به رونق افزایی مراکز فرهنگی و هنری با دعوت از دانش‌آموزان مدارس با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در هفته کتاب گفت: ۴۰ عنوان از فعالیت‌های کانون در مراکز ۲۲ گانه استان، بر پایه کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود که این هفته فرصت بازنگری و ارتقا چگونگی اجرای این فعالیت‌ها برای برخورداری بهتر و بیشتر جامعه هدف و پیشبرد اهداف فرهنگی کانون است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  افزود: مراکز فرهنگی و هنری استان هم در حال رایزنی برای توسعه فعالیت‌های کتابخوانی استان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین هستند، از جمله مربیان مسوول مراکز فرهنگی و هنری شماره یک و دو تاکستان که پیشنهاد طرح کتابخوانی در کلوپ‌ها و کافه‌های این شهرستان را با شهردار و فرماندار تاکستان مطرح کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار