رحیمی با بیان اینکه آسفالت راه روستایی در سقز و بانه با میانگین استانی و کشوری فاصله زیادی دارد گفت: تاکنون ۴۵ درصد راه روستایی در این شهرستان‌های آسفالت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهزاد رحیمی نماینده مردم شهر‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نشست با مردم روستای آلوت بخش نمشیر بانه اظهار داشت: مهمترین درخواست روستا نشینان در سقز و بانه آسفالت راه روستایی است که بر اساس قانون اولویت آسفالت به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است.

او افزود: تاکنون ۵۱ درصد راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهر‌های سقز و بانه آسفالت شده که در استان ۷۰ درصد راه و در کل کشور ۸۰ درصد راه روستایی آسفالت شده است که روستا‌های سقز و بانه با استان هم فاصله زیادی دارند.

رحیمی گفت: تلاش شده آسفالت راه روستای به یکی از مطالبات جدی حوزه انتخابیه تبدیل شود و تا پایان سال آینده بخش زیادی از خواسته روستاییان در زمینه راه روستایی، آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت و آب محقق می‌شود.

نماینده مردم شهر‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمان اختصاص اعتبارات با فصل عمرانی همخوانی ندارد و فرصتی برای انجام فعالیت‌های عمرانی باقی نمی‌ماند و اعتبارات اختصاص یافته در سال‌های بعد هزینه می‌شود.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌های بانه 

۴۵ درصد راه روستایی سقز و بانه آسفالت است

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: امسال در راستای توسعه و بازسازی راه‌های شهرستان بانه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت.

اسماعیل رستم پور افزود: با اختصاص این اعتبارات بخش زیادی از راه‌های روستای آسفالت می‌شود که توسعه راه روستایی باعث رونق گردشگری روستایی می‌شود.

او اظهار کرد: روستای آلوت ظرفیت‌های بسیاری زیادی در زمینه توسعه صنعت گردشگری دارد که آسفالت راه این روستا باعث افزایش مسافر و گردشگری و ایجاد اشتغال در این روستا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.