اذعان افسر انگلیسی: امنیت حوزه اروپا بدتر شده است

رئیس ستاد ارتش انگلیس اذعان کرد امنیت اروپا به نسبت هشت سال قبل بدتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «todayuknews»، ژنرال «نیک کارتر»، رئیس ستاد ارتش انگلیس در مصاحبه‌ای با بی بی سی اذعان کرد امنیت اروپا نسبت به هشت سال قبل کمتر شده است.

او گفت: من فکر می‌کنم امنیت حوزه ارپا و اقیانوس اطلس بدتر از زمانی شده که من به عنوان رئیس ستاد ارتش کارم را شروع کردم.

او همچنین در این مصاحبه ادعا کرد که نگران است و بایستی مراقبت تهدید آشکار روسیه در شرق اروپا بود. او مدعی شد که بایستی مراقب قصد و نیت پوتین در اوکراین و نیز تنش‌های آشکار با بلاروس باشیم.

این در حالی است که پیشتر رئیس ستاد ارتش انگلیس در اظهاراتی اعلام کرده بود که جهان با بزرگترین خطر «اشتباه محاسباتی» روبروست که می‌تواند می‌تواند به جنگ میان روسیه و غرب منجر شود.

ژنرال «نیک کارتر»، رئیس ستاد ارتش انگلیس در مصاحبه با «رادیو تایمز» انگلیس گفته بود: مکانیسم‌ها و ابزار‌های دیپلماتیک سنتی که در طول جنگ سرد و نیز در دوران تسلط تک قطبی آمریکا وجود داشتند، از بین رفته اند.

او در ادامه گفته بود: بدون این ابزار‌ها و مکانیسم ها، خطر بزرگتری وجود دارد که این تنش‌ها می‌تواند به اشتباه محاسباتی منجر شود؛ بنابراین من فکر می‌کنم چالشی واقعی وجود دارد که ما بایستی با آن روبرو شویم.

اظهارات این مقام ارشد نظامی انگلیس در حالی منتشر شده که تنش‌های مرزی میان لهستان و بلاروس بر سر بحران مهاجران بالا گرفته؛ به طوری که بلاروس که هم پیمان روسیه محسوب می‌شود اقدام به راه اندازی گشت زنی بمب افکن‌ها هسته‌ای در هفته گذشته کرده است. این در حالی است که هزاران مهاجر خاورمیانه‌ای به امید رسیدن به غرب در مرز لهستان با بلاروس تجمع کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار