آلمان اعطای حق شهروندی خود را مشروط به «وفاداری به اسرائیل» کرد

بر اساس تغییرات قانون شهروندی آلمان، افرادی که برای تابعیت این کشور درخواست می‌دهند باید اعلام کنند که برای (رژیم) اسرائیل حق موجودیت قائل هستند.

بر اساس قانون شهروندی جدید آلمان که از امروز (پنجشنبه) اجرایی می‌شود، متقاضیان دریافت تابعیت این کشور باید اعلام کنند که موجودیت (رژیم) اسرائیل را قبول دارند. این اقدام بی‌سابقه که مستلزم به رسمیت شناختن یک حکومت خارجی برای اعطای حق شهروندی است، از سوی کارشناسان حقوقی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش میدل ایست آی، طبق بیانیه وزارت کشور آلمان، از این پس سوالاتی به آزمون اعطای تابعیت اضافه می‌شود و برخی از سوالات جدید در خصوص یهودستیزی و زندگی یهودیان در آلمان است. همچنین افراد باید صراحتا اعلام کنند که رژیم اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند. 

گفتنی است، این سوالات جدید بخشی از قانون بازنگری مهاجرت در آلمان است و در حالی به آزمون شهروندی اضافه می‌شود که در میانه جنگ غزه، تجمعات حامیان فلسطین بارها در این کشور سرکوب شده است. پیش از این و در دسامبر سال گذشته، ایالت زاکسن-آنهالت آلمان متقاضیان شهروندی را موظف کرده بود که در بیانیه‌ای رسمی حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

جنگ غزه و حمایت قوی برلین از رژیم صهیونیستی، بحث‌های زیادی را به ویژه در محافل دانشگاهی آلمان برانگیخته است. کارشناسان استدلال می‌کنند که این اقدام بخشی از سرکوب گسترده‌تر فعالیت‌های طرفداران فلسطین در این کشور خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۸ تير ۱۴۰۳
یخ کنی بیمزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ تير ۱۴۰۳
مگر مجبورند به آلمان نازی وضد بشریت مهاجرت کنند اینهامهاجران راهم میکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۸ تير ۱۴۰۳
در اصل کشور آلمان با اینکار
از خودشان حمایت و دفاع کردند
چونکه صابون صهیونیست ها به لباس شون خورده و
به هیچ وجه نمیخواهند که صهیونیست ها به المان برگردند
بقیه کشورهای استعماری هم به همین نحو از صهیونیست ها
دفاع میکنند که برنگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ تير ۱۴۰۳
مسولان کشور آلمان اگر خیلی علاقه دارید به اسرائیل یک تکه از زمین های آلمان را به عنوان هدیه به اسرائیل بدهند تا تمام مردم اسرائیل به اونجا نقل مکان کنند چونکه نازی های آلمانی هلوکاست را رقم زدند و یهودیان را در کوره سوزاندند ده ها سال هست مردم فلسطین دارند تاوان کار های نکرده را پس میدهند شما ها باید جبران نازی ها را کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۳
ذلیل صهیونیست ها
آخرین اخبار