رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: ۶ مرکز فروش لبنیات در شهر یاسوج به دلیل وجود تخلفات و غیر استاندارد بودن محصولات پلمب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی روئین تن رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: در حال حاضر در بازار ۲ نوع محصول لبنی با عنوان سنتی و پاستوریزه عرضه می‌شود که به علت تبلیغات غیر واقعی تعدادی از مصرف کنندگان به مصرف نوع سنتی آن تمایل پیدا کرده اند.

او افزود: ۶ مرکز عرضه لبنیاتی در عملیات گشت مشترک این اداره با بازرسان مرکز بهداشت شهید دامیده به دلیل بالا بودن بار میکروبی شیر توزیعی آن‌ها، پلمب شدند.

روئین تن با اشاره به وجود تقلب‌ها و همچنین عرضه غیربهداشتی شیر در برخی واحد‌های عرضه لبنیات سنتی شهر یاسوج، بیان کرد: پایش‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی به همراه مسئولان مرکز بهداشت با نمونه‌برداری دوره‌ای از مراکز عرضه شیر خام ادامه دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: پس از انجام آزمایش در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، تخلفات واحد‌ها مشخص و نسبت به پلمب آن‌ها اقدام می‌شود.

او ضمن تاکید بر استمرار بازرسی‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی همکار از مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی گفت: در بازرسی‌های مشترک دامپزشکی و مرکز بهداشت در هفته‌های گذشته هم ۹ مرکز دیگر به دلیل تخلفات بهداشتی و بالا بودن بار میکروبی شیر توزیعی پلمب شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مردم خواست از محصولات پاستوریزه لبنی استفاده کنند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی موضوع را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی و ۱۹۱ مرکز بهداشت گزارش دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.