رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ نفر به واحد ارشاد و معاضدت قضایی مراجعه و از مشاوره حقوقی بهره گرفتند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به بند هفتم سیاست‌های کلی نظام در بخش قضایی، مصوبه مقام معظم رهبری ضرورت و گسترش نظام معاضدت، قریب به ۱۸ هزار ارشاد و معاضدت قضایی در شش ماهه اول امسال انجام شد.

او در این رابطه بیان داشت: به منظور تکریم ارباب رجوع و با توجه به برنامه زمان بندی شده برای حضور وکلا در واحد ارشاد و معاضدت قضایی در شش ماهه اول امسال به طور میانگین روزانه ۱۰۰ نفر به این واحد مراجعه و از مشاوره حقوقی بهره گرفتند.

این مقام قضایی اظهار داشت: از تعداد ۱۸ هزار مشاوره، بیش از ۱۴ هزار مشاوره به صورت حضوری و قریب به ۴ هزار مشاوره نیز به صورت تلفنی انجام شده است.

دهشیری بیشترین آمار اخذ مشاوره را مربوط به موضوعات حقوقی دانست، افزود: قریب به ۱۳ هزار مشاوره در امور حقوقی و ۶ هزار مشاوره در مسائل کیفری صورت گرفته است.

دهشیری خاطر نشان کرد: تعداد ۳۶۱ مورد معرفی وکیل در پرونده‌های معاضدتی بلحاظ عدم توانایی در گرفتن وکیل در این مدت انجام شده است.

این مقام مسئول، هدف اصلی مراجعه مردم به دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی را آشنایی با روند پیگیری پرونده‌ها در دستگاه قضایی ذکر کرد و بیان داشت: تلاش برای یافتن مسیری برای تسریع در روند دادرسی و ارتقاء دانش قضایی و حقوقی در حل و فصل مسائل مبتلابه زندگی اجتماعی خویش از دیگر دلایل مراجعه به واحد ارشاد و معاضدت است.

دهشیری اظهار کرد: هدف واحد ارشاد و معاضدت ارائه مشاوره حقوقی به مراجعان و راهنمایی ارباب رجوع برای شکل گیری صحیح مسیر پرونده در دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار