مدیرعامل ساپکو گفت: شاید برخی آپشن‌ها از روی خودرو‌ها حذف شده، به دلیل مسائل قیمتی بوده که به اطلاع خریداران رسیده است.

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قطعاتی که روی هر خودرو به کار می‌رود، گفت: زمانی که متقاضی خودرویی را ثبت نام می‌کند و می‌داند که کدام قطعات روی خودرو نصب می‌شود، همان قطعات را موظف هستیم روی خودرو قرار و به مشتری تحویل دهیم.

این مقام مسئول گفت: به طور مثال خودرویی که با کالای مالتی مدیا یا رادیو پخش یا سنسور‌های مشخص تحویل داده شده است، موظف هستیم با همان امکانات خودرو را تحویل دهیم.

پیرمحمدی گفت: توانایی ساخت داخل در تمام قطعات وجود دارد، اما در برخی از آن‌ها مشکل تامین مواد اولیه داریم که مربوط به خودروساز نیست. مواد اولیه را سایر صنایع باید تولید کنند و در اختیار قطعه ساز قرار دهند تا به دست خودروساز برسد.

او گفت: برخی مواد اولیه از خارج کشور وارد می‌شود، به طور مثال برخی از مواد آلیاژی، فولادی، مواد گران بها که در کاتالیست به کار می‌رود، مواد پلیمری و… را در داخل تولید نمی‌کنیم و بایستی که سایر صنایع به فکر داخلی سازی آن باشند.

مدیرعامل ساپکو تشریح کرد: حدود ۳۵ درصد واردات قطعات مربوط به مواد اولیه است؛ دومین مشکل قطعه سازان، مربوط به قطعات الکترونیکی می‌شود، در صنعت الکترونیکی یک عزم جدی نیاز است. قطعات الکترونیک نیازمند سرمایه گذاری عظیم است.

به گفته این مقام مسئول آینده برای صنعت الکترونیک بوده و اکنون حدود ۳۰ درصد واردات مربوط به قطعات الکترونیکی است.

این مقام مسئول گفت: شرکت‌های دانش بنیان با کمک تجربیاتی که در صنعت وجود دارد، انواع نرم افزار‌ها را ساخت داخل کرده اند. تنها نکته بحث سخت افزار است که باید از آن پشتیبانی شود. ۳۵ درصد مابقی قطعات ساخت داخل شده که شامل قطعات‌ های تک، انواع پلوس‌ها و… می‌شود.

مدیرعامل ساپکو گفت: شاید برخی آپشن‌ها از روی خودرو‌ها حذف شده، به دلیل مسائل قیمتی بوده که به اطلاع خریداران رسیده است. خودرویی که ۲۱۰ میلیون تومان برایمان هزینه دارد، با قیمت گذاری دستوری آن را ۱۴۰ میلیون تومان می‌فروشیم که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

پیرمحمدی با بیان اینکه تمام نهاده‌های تولید اکنون در بورس قیمت گذاری می‌شود، گفت: آلومینیوم سال گذشته ۳۵ هزار تومان قیمت داشت که امسال به ۹۰ هزار تومان رسید. فولاد سال گذشته ۸ هزار تومان بود که  اکنون آن را ۲۶ هزار تومان می‌خریم.

او تشریح کرد: قیمت مواد اولیه که در بورس تعیین می شود آزاد است. تمام نهاده‌های تولید را قیمت گذاری بر اساس قیمت جهانی انجام می‌دهیم، اما توقع داریم قیمت خودرو ارزان تمام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
من کارشناس آلومینیوم هستم بدانید آلومینیوم ایران در دست مافیا هایی هست که قیمت آلومینیوم را به این روز در آوردند و اجازه کاهش آن را نمیدهند مافیایی که سواد آن تا پنچم ابتدایی بیش نیست شما اگر بخواهید آلومینیوم را از دوبال وارد کنید بسیار پایین تر از آن قیمت ایران است بدانید مافیا در فولاد هم هست
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
میشود با حذف آپشن های اضافه دیگر خودرو مانند : چرخها _موتور و گیربکس و جعبه فرمان قیمت خورو رو کلی کاهش داد. و در ضمن ایمنی خودروهای ساخت داخل هم افزایش پیدا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
خدایی این حرف اگه تو کشور دیگه زده بودید اون شرکت برشکست می شد دیگه مردم ازش خرید نمی کردن
شما میگی آپشن های ماشین کم کردیم چون برامون به صرفه نبوده میشه بفرمایید زه بغل درب ، چراغ داخل داشبورد چقدر هزینه اش بوده که حذف کردید
یه ماشین پارس اینقدر کلاس بندی داره که خود شرکت ایرانخودرو هم نمیدونه چی به چیه ترمز دیسکی برداشتید کاسه ای کردید جون مردم هم براتون ارزش نداره
اگه قطعات از بازار بخری یه ماشین سر هم کنی نصف قیمتی در میاد که تحویل مردم می دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مشکلی نداره شما به نرخ آزاد تو بورس بفروش ولی اینقدر مرد باشین که با بازار جهانی رقابت کنین و مردم رو مجبور به انتخاب گزینه بین دوتا شرکت داخلی نکنین. به بهانه بیکاری کارگرا دارن جون و آسایش و مال یک ملت رو می دزدند اون کارگر هم فقط دستاویز شعارهاشون هست مثل شعار های زیبای سازمان های جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ک م
۰۹:۵۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
هدف دله دزدی و کف رفتن است.نامه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
انحصار خودروسازی دست دو تا خودروسازه . خب معلومه برای خودشون پادشاهی میکنن . الهی خدا ازشون نگذره که زندگی ما راننده آژانسها رو این طور فلج کردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یکی از آپشن ها درب خودرو ، یکی سقفشه ، یکی موتورشه ، یکی هم لاستیکاش . هر کدوم رو نمیخواید بگید سازنده نذاره براتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
فقط دزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
خود رو ۲۴۰ میلیونی شما هم حتا ۶۰ میلیون نمی ارزد چرا دروغ می گویید خود رو سازان در این کشور همه چیز را زیر پا گذاشته اند و دست به گردنه گیری و غارت مردم بینوا زده اند ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ترا خدا نسازید اگر شرف دارید کسی به راضی به ضرر زیانتان نیست شماها قاتل مردم هستید دزد هستید دزد نه شرف دارد نه وجدان نه ایمان دارد مگر خودرو سالی چند بار باید گران شود دروغگو سال جاری مگر خودرو گران نشد پارسال قیمت خودرو چقدر بود کی دیده دزد راستگو را
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۲۳:۱۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
جالبه وقتی ضرر دارند می کنند پس چرا تولید می کنند
در دنیا هیچ وقت قیمت خودرو را سالی سه بار افزایش نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۱:۴۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
دزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
دروغ میگی ...اگه ب تحریم تو ۱۰سال پیشم تحریم بودیم اونموقع چرا حذف نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
فقط نخریدن .ملت ایران
آخرین اخبار