کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش شدید دمای هوا همراه با وزش باد، بارش برف و باران از عصر امروز ۲۵ آبان ماه در خراسان رضوی آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا مبشری‌نسب کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش در خراسان رضوی با توجه به ابرناکی صبح امروز آسمان استان، ابتدا به صورت رگبار همراه با رعد و برق از امشب آغاز شده و در ادامه ظرف روز‌های آتی به بارش مداوم باران و برف در مناطق سردسیر به همراه کولاک خواهد انجامید.

او افزود: این وضعیت جوی همراه با پدیده مه ظرف روز‌های آتی همچنین اختلال در رفت و آمد خودرو‌ها را در سطح جاده‌های خراسان رضوی محتمل می‌کند.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: اداره‌کل هواشناسی به همین خاطر "هشدار سطح نارنجی" را اعلام نمود تا شهروندان غافلگیر نشده و برای مواجهه با این وضعیت جوی آماده باشند.

مبشری نسب بیان کرد: کاهش شدید دمای هوا، وزش باد شدید تا نسبتا شدید، تشکیل پدیده مه و بارش برف و باران به ویژه در مناطق سردسیر به شکل کولاک برف ظرف چهار روز آتی یعنی تا روز شنبه ۲۹ آبان ماه جاری در خراسان رضوی ادامه خواهد یافت.

او تصریح کرد: دمای هوای شبانه خراسان خراسان رضوی نیز در همین مدت از امشب تا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش خواهد یافت.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بر این اساس فعالان بخش کشاورزان در خراسان رضوی از جمله دامداران، مرغداران و گلخانه‌داران باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از افت شدید دمای هوا اندیشیده و اجرا کنند.

مبشری نسب اظهار کرد: بارش پیش‌بینی شده در مشهد برف و باران همراه با وزش باد شدید تا نسبتا شدید و در ارتفاعات این کلانشهر به شکل برف خواهد بود.

او افزود: دمای هوای مشهد که امروز حداکثر به ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد فردا به میزان ۱۲ درجه کاهش یافته و تا دو درجه سانتیگراد افت خواهد کرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی به ماندگاری هوای سرد در خراسان رضوی تا روز شنبه آتی ۲۹ آبان اشاره کرد و ادامه داد: بروز حوادث مرتبط با وضعیت جوی پیش رو همچون آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نیست.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.