رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در بحران کرونا مهمانشهر تربت جام فوتی ناشی از کرونا نداشته و به عنوان بهترین مرکز قرنطینه در کشور ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،، محمد افکار رئیس دانشکده پزشکی تربت جام در حاشیه بازدید میدانی از مهمانشهر تربت جام به همراه سفیر فلاند، نماینده کمیساریای پناهندگان، مدیر کل اداره اتباع استان خراسان، نماینده کمیساریای در وزارت بهداشت، نماینده وزارت خارجه در منطقه شمال شرق کشور گفت: همکاران ما درکنترل وضعیت کرونا در مهمانشهر خوب عمل کرده اند و در ورودی مهمانشهر هرروز تست کرونا انجام و بر اساس گزارش اعلام شده مهمانشهر تربت جام در موج های مختلف هیچ موردی از مرگ و میر بیماری کرونا نداشته است.

او با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در منطقه جام افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا درشهرستان‌های تحت پوشش دانشکده (منطقه جام) ۱۴ هزار ۴۲۴ نفر با علائم مشکوک به بیماری، به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد نتیجه آزمایش ها ۶ هزار ۱۶۰ نفر مثبت اعلام شده است و ۵ هزار و ۷۰۳ بیمار بهبود یافته اند، ولی متاسفانه ۴۵۶ نفراز همشهریان عزیزمان قربانی کرونا شده اند و خانواده‌های زیادی داغدار شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:در مراسمی از کلینیک بهداشتی درمانی، مدارس، نقاهتگاه، کارگاه تولید ماسک و بخش‌های مختلف مهمانشهرتربت جام بازدید شد  ومسائل و مشکلات پرسنل و کادر درمان، وضعیت ابنیه و ساختمان، چارت تشکیلاتی کلینیک و. مورد بررسی قرار گرفت.

در این مراسم مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشکده گزارشی از آمار واکسیناسیون، میزان موالید و زنان باردار، کمبود‌های کلینیک درمانی بهداشتی، تجهیزات دندانپزشکی و روانشناس در بین اتباع مهمانشهرتربت جام ارائه کردند.

مهمانشهر تربت جام در خراسان رضوی از سال ۱۳۷۳ برای پذیرش مهاجران افغانستانی فعال شد. این فضا بعد از پنج سال با همکاری کمیساریای سازمان ملل از فضای چادرنشینی تبدیل به شهرکی تازه‌ساز با ۹۲۸ واحد مسکونی شد. در حال حاضر ۲۳۰۰ تبعه افغانستانی آسیب‌پذیر در این مهمانشهر زندگی می‌کنند و امکانات معیشتی، درمانی و رفاهی برای آن‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام//ز. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.