استاندار همدان گفت: مدیران رفع مشکلات مردم را به صورت حضوری پیگیری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با تاکید بر اینکه دوران پشت میز نشینی تمام شده است، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید با به صورت میدانی و حضوری مسایل و مشکلات مردم را پیگیری و برای رفع آنها اقدام کنند.

او در گردهمایی ائمه جمعه استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، افزود: سنگر نماز جمعه در نطام جمهوری اسلامی از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است به نحوی که از مهم‌ترین پایگاه ها و تریبون های کشور محسوب می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه همواره مورد تجزیه و تحلیل رسانه ها و سیاسیون خارجی قرار دارد، اظهار داشت: سیاست ها و مناسبات کشور با محوریت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مشخص و از طریق تریبون های نماز جمعه برای مردم و افکار عمومی تبیین و تشریح می شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه امام جمعه نماد فرهنگی یک شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان جایگاه پدر معنوی را در سطح استان دارد و دیدگاه ها و رهنمودهای نماینده ولی فقیه به عنوان محور فعالیت ها و برنامه ها، مورد توجه و عنایت همه قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه حمایت نماینده ولی فقیه در استان همدان از دولت برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: شورای فرهنگ عمومی نهادی برای تصمیم‌گیری در بخش های زیربنایی است و تشکیل مستمر و مرتب جلسات شورا برای تصمیم گیری بهتر در حوزه های مختلف به خصوص موضوعات فرهنگی بسیار اهمیت دارد.

استاندار همدان گفت: حضور اعضای شورای اداری استان و شهرستان‌ها در آیین باشکوه نماز جمعه برای حل مشکلات مردم بسیار مهم است و مسوولان می توانند قبل از خطبه‌های نماز جمعه با حضور در جمع نمازگزاران، مسایل و مشکلات آنها را بررسی کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به دیدار اخیر خود با آیت الله نوری همدانی، اظهار داشت: از ایشان برای سفر به استان همدان(دیار خودشان) دعوت کردم که معظم له با استقبال از این دعوت، آمادگی خود را برای حضور در همدان را اعلام کرده و گفتند در اولین فرصت(پس از بهبود شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا) به دیار همدان سفر می‌کند.

او  در ادامه با بیان اینکه انتقادات و پیشنهادات ائمه جمعه را با هدف رفع مشکلات مردم به جان می خریم، گفت: انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی استان را با وسواس و دقت خاصی انجام می دهیم و بومی بودن و تخصص و تعهد افراد از اولویت های ما در این زمینه است.

استاندار همدان افزود: مدیران باید پشت میز نشینی را فراموش کنند و با حضور میدانی و مستقیم در میدان مردم، حل و فصل مسایل و مشکلات را برای خدمت رسانی بهینه به شهروندان پیگیری کنند.

او تاکید کرد: در این زمینه تمرکز زدایی در عرصه مدیریت و تصمیم گیری از جمله اولویت های محوری ما در مدیریت کلان و ارشد اجرایی استان همدان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.