مدیرکل شرکت گاز استان کرمانشاه از بهره‌مندی ۹۵ درصد خانواده‌های شهری و روستایی کرمانشاه از گاز شهری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس شهبازی مدیرکل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : شرکت گاز استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ شروع به کار کرده و هدف آن تأمین و توزیع گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی بوده است.

او گفت : درحال حاضر ۹۹ درصد از خانوار‌های شهری در قالب ۲۹ شهر و ۸۵ درصد بخش روستایی در قالب یک هزار و ۷۴۵ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرکل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به میزان مصرف گاز در استان کرمانشاه، افزود: ۶۴۰ هزار مصرف کننده در استان روزانه ۱۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنند.

شهبازی افزود: ۷۴ جایگاه سی ان جی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ از گاز شهری استفاده می‌کنند که ۱۸ شهرک صنعتی در استان کرمانشاه روزانه مصرف قابل توجه‌ای از گاز را به خود اختصاص می‌دهند.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا شرایط گاز رسانی را داشته و در روستایی که زیر ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند قابلیت گاز رسانی وجود ندارد و اگر در زمین شخصی لوله گاز به کار رفته باشد شرکت گاز خسارت آن پرداخت می‌کند.

مدیرکل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: شرکت گاز در خصوص کوره‌های آجرپزی از گذشته در حال پیگیری است و مشکلی که وجود دارد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ادعای مالکیت آن کوره‌ها را دارد و سازمان محیط زیست هم به دلیل داخل شهر بودن کوره‌ها اعتراضاتی دارد.

شهبازی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما مصرف گاز شهری در استان کرمانشاه ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و از مصرف کنندگان تقاضا می‌شود که با رعایت نکات ایمنی، تعمیر سیستم‌های گرمایشی، چک‌کردن دودکش‌ها و استفاده از پرده‌های ضخیم در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.