کره شمالی: تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی زیر سلطه واشنگتن باشد با آن همکاری نمی‌کنیم

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد با اشاره به نحوه عملکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی زیر سلطه واشنگتن باشد با آن همکاری نمی‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزرای تاس روسیه، کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد در جلسه مجمع عمومی در اظهاراتی با تاکید بر اینکه کشورش تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تسلیم سیاست‌های خصمانه آمریکا درقبال پیونگ یانگ است، با این با این نهاد همکاری نخواهد کرد، گفت: آژانس، سالانه گزارشی جانبدارانه علیه جمهوری خلق کره برای جمعیت عمومی سازمان ملل متحد ارائه می‌کند.

وی در این راستا افزود: این گزارش بدون آن که سیاست خصمانه واشنگتن و تهدیدات هسته‌ای درقبال کره شمالی را بیان کند، ارائه می‌شود.

این دیپلمات کره شمالی ادامه داد: این خود عامل اصلی موضوع هسته‌ای شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آژانس هیچ‌گونه اختیار و صلاحیتی برای انجام روند راستی آزمایی فعالیت‌های کره شمالی ندارد، تاکید کرد: آژانس، خود عضوی از این سازمان نیست و ما تا زمانی که آژانس تسلیم سیاست‌های آمریکا باشد، هرگز با آن همکاری نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
احسنت به کره شمالی ؛ ایران هم باید اینکار را بکند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۲۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ایران جسارت کره شمالی رو نداره،اگه وقتی یک ژنرال سرشناس نظامی مثل قاسم سلیمانی رو ترور کردند میزدن چهارتا از فرماندهان ارشد سنتکام و دویست سیصدتا از سربازهاشون رو پودر میکردن، حساب کار دستشون میمود، اگه با کره شمالی همچین کاری رو میکردن الان چندتا ایالت امریکا خاکسترشده بود.
آخرین اخبار