تندیس، دیپلم و لوح افتخار نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت جوش به فاطمه فتحی هفشجانی، اهدا شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  با حضور حبیب عرفان منش مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای، تندیس، دیپلم و لوح افتخار نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت جوش به فاطمه فتحی هفشجانی، اهدا شد.

فاطمه فتحی، دختر ۱۳ ساله هفشجانی با کسب عنوان ملکه جوش ایران به همگان ثابت کرد که انجام برخی از کار‌ها زن و مرد نمی‌شناسد و تنها این اراده است که تعیین می‌کند چه کسی می‌تواند از پس انجام هر کاری برآید.

عرفان منش در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری در شهر هفشجان، با اشاره به ظرفیت شهر هفشجان به عنوان قطب جوش کشور گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان دبیرخانه مرکزی جوش ایران معرفی شد.
اوافزود: راهبرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم سپردن کار و مسوولیت در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی به مردم است تا استادکاران و مردم در حوزه‌ها و بخش‌هایی که تخصص خاص دارند به عنوان حامی این سازمان باشند و حمایت‌های مادی، معنوی و فرهنگسازی در توسعه رشته‌ها را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


عرفان منش اظهار داشت: در این دولت دبیرخانه دائمی مسابقات ملی مهارت به مناطق مختلف که ظرفیت و پتانسیل آن حوزه را دارند، داده می‌شود تا به فرهنگ مهارت‌آموزی از سوی مردم به خصوص استادکاران برای ارائه آموزش به سایر افراد فراهم شود.

او گفت: باید در کشور مهارت‌آموزی مانند سایر حوزه‌ها از جمله ورزش، حوزه‌های دانش بنیان به عنوان یک ارزش تلقی شود تا با استفاده از ظریفت مردمی و توجه دادن جوانان به اهمیت مهارت و نخبه پروری در این حوزه نهاینه شود.

عرفان منش اظهارداشت: جوشکاری به عنوان یکی از رشته‌های پر طرفدار در بین جوانان و افراد جویای کار در سطح کشور است و هم‌اکنون بیش از ۲۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه صنعت جوش در کشور دایر است.

او گفت: به طور متوسط در هر دوره آموزش جوشکاری ۳۰۰ تا ۴۰۰ هنرجو به مدت ۲.۵ تا سه ماه در حال آموزش و مهارت‌آموزی در رشته جوشکاری هستند و سالانه بیش از پنج هزار نفر کارآموز در رشته جوشکاری در کشور تربیت می‌شود.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری به میزبانی چهار محال و بختیاری در هفشجان، قطب جوش ایران، از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این دوره از مسابقات در رشته جوشکاری امین آهنگرکانی ازاستان مازنداران مقام اول، حسین سعیدی از استان قم مقام دوم و سید دانش موضوی ده موردی از خوزستان و ساسان محمدی آرندان از کردستان به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

جواد گنجی از قزوین، علی صادقی از استان اصفهان و فاطمه فتحی هفشجانی از استان چهارمحال و بختیاری دیپلم افتخار این دوره از مسابقات را کسب کردند.

شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در داشتن متخصصان زبده صنعت جوش کشور منطقه شناخته شده است و با وجود اینکه صنعت جوشکاری در این منطقه چندین سال سابقه دارد، اما این موضوع در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه واقع شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
عالیه ولی چه فایده این روزها با هیجان تمام منتظر بودیم ببینیم آیا هفشجانی ها و سایر هم استانی ها پیروز میشن یا نه که متأسفانه نشدناراحت شدیم به امید روزهای زیباتر و پر از موفقیت برای هفشجانی های عزیز
آخرین اخبار