خلیلیان گفت: ذخایر خوبی از کالا‌های اساسی در بنادر خوزستان وجود دارد که دستور لازم برای تسریع در تخلیه کالاها داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: وضعیت ورود کالا‌های اساسی به کشور و بندر امام خمینی (ره) بسیار مطلوب است ضمن اینکه تخلیه این کالا‌ها با سرعت در حال انجام است و ذخایر خوبی از کالا‌های اساسی در بنادر خوزستان وجود دارد که این کالا‌ها در حال تخلیه است و دستور لازم برای تسریع در این امر داده شده است.

او افزود: بندر امام و ماهشهر در خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند که زمینه اشتغال، تولید، ارزآوری و خودکفایی را برای کشور فراهم کرده است و وجود صنایع و پتروشیمی‌های متعدد در بندر امام و ماهشهر علاوه بر ظرفیت‌های تولید و اشتغال موجب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی نیز شده است که در تلاش هستیم با استفاده از ابزار‌های موجود، این آلودگی‌ها به حداقل برسد.

خلیلیان با تاکید بر لزوم اجرایی کردن الزام‌های زیست محیطی توسط شرکت‌های و صنایع استان ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت اشتغال، تولید و ارزآوری واحد‌های صنعتی و پتروشیمی خوزستان باید در کنار رعایت کامل الزام‌های محیط زیستی در دستور کار باشد.

استاندار خوزستان گفت: هدف از این بازدید، استفاده از ظرفیت بنادر و پتروشیمی‌های استان و بررسی آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای احداث تصفیه خانه شرکت‌های پتروشیمی این مناطق است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.