مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۱ هزار و ۶۸۰ کارت مرزنشینی در استان فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در خصوص کارت‌های مرزنشینی فعال در استان گفت: روستا‌های استان که در شعاع ۵۰ کیلومتری مرز مشترک ایران با افغانستان هستند، مرزی محسوب می‌شوند.

او با اشاره به اینکه ساکنین این مناطق می‌توانند کارت مرزنشینی دریافت کنند، افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۸۰ کارت مرزنشینی در استان فعال است.

موهبتی بیان کرد: از این تعداد کارت، ۱۹۰ هزار و ۱۵۱ نفر از اهالی مرزنشین خراسان جنوبی بهره‌مند هستند و از مزایای کارت استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در مناطق محروم، هر نفر می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار دلار با استفاده از این کارت معامله انجام دهد.

او با اشاره به اینکه با استفاده از کارت مرزنشینی می‌توان ۶۸ قلم کالا را معامله کرد، ادامه داد: تنها خود فردی که کارت به نام اوست می‌تواند امورات مربوط به کارت را انجام دهد.

موهبتی با بیان اینکه تاکنون سوء استفاده‌ای در خصوص اعطای کارت به دیگری گزارش نشده است، اظهار کرد: در صورتی که تخلفی انجام شود، جرم متوجه صاحب کارت خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به غیرفعال بودن بعضی از تعاونی‌های مرزنشین استان، حجم معاملات با استفاده از کارت مرزنشینی بسیار اندک است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.