مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:در حال حاضر ۱۴ واحد هتل‌ و هتل‌آپارتمان‌ در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طرح تطبیق استاندارد‌های کیفیت خدمات در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها استان زنجان، نسبت به سایر تأسیسات گردشگری در اولویت قرار دارد و این فرصت مغتنمی است که واحد‌های گردشگری با معیار‌های استاندارد، تطبیق داده شوند.

او گفت: تعداد تأسیسات گردشگری استان حدود ۳۳۰ واحد است که در حال حاضر ۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است.

ارجمند افزود: در طرح درجه‌بندی واحد‌های اقامتی، اگر واحد‌های استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه‌بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه خواهد شد. درجه‌ای که در گواهی‌نامه استاندارد درج می‌شود ملاک صدور پروانه بهره‌برداری و نرخ نامه خدمات واحد خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تأسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده است که استانداردسازی در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در استان زنجان در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری تمامی واحد‌های گردشگری مشمول باید پس از ایجاد و راه‌اندازی نسبت به عقد قرارداد با عاملان تطبیق استاندارد خدمات گردشگری مستقر در استان‌ زنجان برای ارزیابی خدمات و اخذ گواهی‌نامه استاندارد اقدام کنند.

ارجمند ادامه داد: ایجاد تأسیسات گردشگری استاندارد برای رفاه و رضایت گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری
استان زنجان  است تا مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی بتوانیم گامی مؤثر در مسیر ارتقای سطح خدمات موردنیاز گردشگران برداریم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.