رتبه بندی معلمان روی میز اجرا؛ حقوق معلم ها چقدر افزایش می یابد؟

رتبه بندی معلمان طی سی سال بررسی و مطرح شدن، فقط دو بار در نظام آموزش کشور اجرایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی سال پیش یعنی در ابتدای سال 1370 قانونی تحت عنوان پرداختی های کارکنان دولت مصوب شده و در آن بندی برای معلمان و آموزشیاران فرهنگی نیز مشخص شد. این قانون در همان سال ها به رتبه بندی معلم ها و پرداخت بر اساس شایستگی های تحصیلی آن ها اشاره کرده بود.

موضوعی که طی سال‌های پس از آن نیز توسط مجالس شورای اسلامی و دولت‌ها مورد بحث و بررسی‌های مختلفی قرار گرفت. اما این طرح فقط در دوسال ۹۴ و ۹۸ مورد اجرای دولت‌ها قرار گرفت که به گفته صاحب نظران و فرهنگیان با چالش‌های مختلفی همراه و در نهایت نتیجه مطلوب را بر نظام آموزشی نگذاشت.

رتبه بندی معلمان روی میز اجرا؛ حقوق معلم ها چقدر افزایش می یابد؟

قانون  نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

فرهنگیان این موضوع یعنی رتبه بندی معلمان را به یک خواسته جدی تبدیل کرده و خواستار اجرای آن در نظام پرداختی خود می‌دانند. طرحی که البته با سه مولفه بنای اجرا داشت و مرحله پایانی آن ارتقاء نظام پرداخت بر اساس شایستگی‌های فردی بود.

رتبه بندی معلمان روی میز اجرا؛ حقوق معلم ها چقدر افزایش می یابد؟

رتبه بندی معلمان به اهداف خود رسید؟

بیات، مدیر گروه آموزش و پرورش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهداف کلان طرح رتبه بندی معلمان، می‌گوید: طی سال‌های ۹۴ و ۹۸ با مصوبه هیئت وزیران فوق العاده‌ای در احکام کارگزینی معلمان اعمال شد که به عنوان رتبه بندی معلمان تلقی شد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد معلم‌ها و نمایندگان رضایتی از این طرح نداشتند و همواره طرح مورد ارزیابی قرار گرفت. لایحه ۶۳ برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به اجرای طرح رتبه بندی معلم‌ها بر اساس شایستگی‌های تحصیلی بود. این طرح با سه مفهوم درکنار هم یعنی سنجش صلاحیت‌ها، رتبه بندی مبتنی بر عملکرد و نظام پرداخت معنی پیدا می کند.  یکی از پیش شرط اصلی اجرای این طرح، کنار هم قرار گرفتن هر سه موارد است نه تنها نگاه به یکی از مولفه‌ها که متاسفانه در این سال‌ها تنها به بخش نظام پرداخت توجه شده است.

بیات در ادامه به چالشی با نام فاصله عدالتی پرداخت حقوق کارکنان دولت با فرهنگیان گفت: شکاف قابل تاملی میان حقوق معلمان و سایر کارکنان دولت دیده می‌شود که یکی از دلایل آن سهم بودجه آموزش پرورش از بودجه کل کشور است. طبق قوانین بالادستی آموزش و پرورش باید سهام دار ۲۰ درصد از بودجه کل کشور باشد در حالی که امسال این سهم ۸.۵ درصد بوده و بیشترین سقف هم ۱۲ درصد در سال‌های اخیر بوده است و این موضوع منجر به تفاوت‌های کلان بین این نهاد با سایر دستگاه‌ها شده است.

تطبیق معیشت تمام کارکنان دولت طبق شایسته سالاری‌ها و همچنین نظام پرداخت هماهنگ کارکنان دولت، قدمی برای کاهش ناعدالتی هاست. اما این امر تاکنون به شکل قابل قبولی محقق نشده است. این موضوع را وزیر اسبق آموزش و پرورش که در حوزه بودجه ریزی نیز فعالیت داشته است شرح می‌دهد.

معلم ها

بودجه ریزی آموزش کشور دچار یک اختلال مزمن است

بطحائی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ناعدالتی موجود در نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌گوید: در نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش کشور یک اختلال مزمن وجود دارد، چرا که این اختلال منجر شده است تا بودجه سال آتی این وزارت خانه بر اساس بودجه سنوات قبل و با کسری نوشته شود به طور مثال بودجه امسال آموزش و پرورش ۱۰۰ هزار میلیارد است و سازمان برنامه و بودجه برای سال آتی بودجه را با ۱۰ درصد افزایش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان تعیین می‌کند در حالی که این وزارتخانه در امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان صرف اهداف خود کرده است، در نتیجه بودجه سال آتی با کسری قابل توجهی مواجه خواهد شد.

وی افزود: پیچیده بودن نظام بودجه ریزی در آموزش و پرورش همواره سازمان برنامه را از پرداختن به آن دور کرده است.

رئیس اسبق مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه می‌گوید: به طور مثال معلمی با مدرک فوق لیسانس با ۲۰ سابقه کار نهایت ۶ تا ۷ میلیون تومان حقوق در ماه دریافت می‌کند در حالی که همین مدرک تحصیلی در نهادی دیگر ۱۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و این یعنی ناعدالتی در نظام پرداخت آموزش و پرورش کشور.

او در پاسخ به اینکه نظام رتبه بندی معلمان منجر به ارتقاء کیفیت آموزش شده است یا خیر؟ بیان کرد: متاسفانه این شکافت دریافتی در معلمان منجر شده تا طرح رتبه بندی معلم ها تاثیر گذار نباشد چراکه باید کارکنان آموزش و پرورش به یک سطح معیشتی رسیده باشند تا این طرح تنها جنبه نظام پرداخت برای آن ها نداشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: طرحی که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است می تواند چیزی حدود ۲ میلیون تومان به درآمد معلمان اضافه کند اما نباید از این طرح انتظار ارتقاء کیفیت نظام آموزشی داشت چرا که این پرداختی قدری از شکاف ناعدالتی پرداختی به معلمان را پر می کند.

بطحائی به نبود ردیفی با نام سایر کمک ها در بودجه آموزش و پرورش اشاره کرده و گفت: در سایر نهادها هم نظام رتبه بندی بدون جنجال اجرایی می شود و همچنین در فصل ۶ بودجه هر دستگاه ردیفی به عنوان کمک ها و سایر پرداختی ها برای کارکنان تعریف شده است که از جمله آن ها پرداختی در مناسبت ها، ماموریت ها و .. است که متاسفانه این ردیف برای معلمان یا اجرایی نمی شود و یا آنقدر ناچیز است که اصلا دیده نمی شود.

سازمان همکاری‌های اقتصادی وتوسعه آماری از دریافتی معلمان کشور‌های مختلف در سال را منتشر کرده است که ایران در این میان سالیانه به هر معلم خود حدود ۳ هزار دلار یعنی معادل ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق پرداخت می‌کند که میانگین در هر ماه ۶ تا ۷ میلیون تومان را شامل می‌شود.

 

 

کشور مبلغ(دلار) مبلغ(تومان)
پرچم لوکزامبورگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد لوکزامبورگ ۱۴۰ هزار دلار ۴ میلیارد تومان
کشور سوئیس | درباره سوئیس | مفهوم پرچم، نقشه، فرهنگ مردم و مناطق گردشگری  سوئیس | سوئیس ۱۱۷ هزار دلار ۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
پرچم آلمان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آلمان ۱۰۵ هزار دلار ۳میلیارد تومان
پرچم پادشاهی هلند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد هلند ۹۵ هزار دلار ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
پرچم کره جنوبی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کره جنوبی ۹۳ هزار دلار ۲میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان
پرچم اتریش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اتریش ۹۱ هزار دلار ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان
پرچم ایالات متحده آمریکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آمریکا ۷۱ هزار دلار ۲میلیارد و ۲۳میلیون تومان
پرچم ژاپن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ژاپن ۶۲ هزار دلار یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان
پرچم فنلاند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد فنلاند ۵۳ هزار دلار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
پرچم ترکیه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ترکیه ۳۳ هزار دلار ۹۴۰میلیون تومان
پرچم لهستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد لهستان ۳۱ هزار دلار ۸۸۳میلیون تومان
پرچم ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ایران ۳ هزار دلار

۸۵ میلیون تومان

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان با بودجه تعریفی دولت خبر داد و گفت: توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد که این موضوع منجر به اتفاق نظر بر سر بودجع ۲۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای اجرای این طرح شد. 

وی افزود: مقرر شد تا دولت با تصویب نهایی این طرح، به مدت یکسال بودجع ۲۵ هزار میلیارد تومانی را از منابع جاری خود تامین کند. مجلس نیز هیچ منابعی را برای این طرح شناسایی یا ملزم نکرده است.

طبق این گفته ها، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز شرط اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را اجرای آن با بودجه معلوم دانست و کفت: اگر اجرای طرح بیش از رقم تعریف شده باشد منجر به خلق پول و یا استقراض خواهد شد که سازمان برنامه و بودجه به هیچ وجه به دنبال افزایش استقراض و خلق پول نیست.

رتبه بندی معلمان روی میز اجرا؛ حقوق معلم ها چقدر افزایش می یابد؟

تصویب این طرح، معیشت بالغ بر یک میلیون معلم را تحت تاثیر خود قرار می دهد. معیشتی که علاوه بر آن ها خانواده های این شاغلان را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و شاید همین اتفاق آغازی برای اصلاح نظام بودجه ریزی در سال آتی باشد.

گزارش از نرگس معززی حور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مامن خوجه
۰۴:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بعضی معلمان را مفت خور وکم کار می‌گویند. من خودم بازنشست شدم .آموزش وپرورش پر از ایراد است .مدیران از رابطه انتخاب و از مدیریت وفن استفاده از نیروی دیگران یعنی معلمان بلد نیستند ودیگر تقصیر اولیا است وقتی به معلم در جامعه ارزش وبرابری ندهند نتیجه بی سوادی معلم ودانش آموز است من خودم چندین بار در جشنواره ومجلات مقام آوردم که هیچی برای تشویق ندادند حتی بخاطر ۹۰ ساعت از اق قلا به تهران بابت ضمن خدمت رفتم .اصلا بگویم معلم یا هر کارمند در اگر با بالایی ها نباشد کار او دیده نمی‌شود ومنزوی هم می‌شود وبگویم کم کار وپر مدعا وچاپلوس باشد او دوست دارند وبگویم زیر دست مدیر نالایق بودن برای معلمان فعال جز رنج و دلسردی ندارد ومدیران ومعاونان مدارس در اواخر خدمت فقط برای پول با رابطه انتخاب می‌شوند وباعث کنار زدن افراد کاردان وکاری می‌شوند وعامل اصلی بیسوادی خود اداره ا پ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستان به نظر شما فردی که مدام فکرش مشکلات اقتصادی و هزینه های روزمره و... هست و مجبوره بعدازظهرها وقتش رو صرف کار دیگه ای برای امرار معاش کنه چه انتظاری میتونیم داشته باشیم؟
خدا به بچه هامون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
معلم نه زحمت میکشه نه کار میکنه تنها شغل مفت خوری هست ،این سوادم که فرزندان بلدن ویاد میگیرن پدرومادرها هستن اموزش میدهن ،چرا معلم حقوق بگیرد در قبال هیچ کاری که نمیکند ،الانم که کرونا هست همش میرن به تفریح خودشون میرسن این چه شغلی هست بخور بخواب هیچ کاری هم نکن حقوقم بگیرن ،جمع کنید معلمها را حقوق ندهید از خانوادها بپرسید نه از معلم،که هیچ کاری نمیکند شغل مفت خوری یاد گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ضمن عرض سلام و ادب و احترام به همه دوستان بنده معلم هستم توصیه ای که بعنوان برادر کوچک برای همه دارم اینه که مشکل مال همه حقوق بگیران هست همه مشکل داریم با عدم افزایش حقوق معلمان حقوق هیچ یک از شما زیاد نخواهد شد بلکه هر کس در سیستم خودش باید اعتراضات خود را به گوش مسئولین برسانند البته طرح رئیس جمهور عالی هست یک سیستم پرداخت عادلانه برای همه قابل قبول هست من خودم راضی هستم یک لیسانس یا فوق لیسانس یا با هر مدرکی در ریاست جمهوری یا مجلس یا بانک یا در هر وزارتخانه ای میگیرن به من هم همان را بدن
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۳:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
همش حرفه عمل نیست
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
معلمان عزیز پیش افراد غیر معلم هیچ موقع ننالید مگر چه کاری برایتان می‌کنند جز ناراحت کردن .ارزش معلم را دولت واولین عزیز زیر سوال نبرید که نتیجه اش جز ضرر برای آیندگان وجامعه خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
من دبیرم با ۲۷سال سابقه کار و رتبه ۵مقدار خالص دریافتی ام ۶/۷۰۰هست ۱۰روز بیشتر کفاف زندگی ام رانمیده
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۸:۳۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من معلم نیستم. کارمند جهاد کشاورزیم با. 14 سال سابقه رسمی. حکمم خالص 7 تومنه. خدارو شکر معلمها حقوقشون زیاد شد. و خوشحالن. خداکنه همه مردم شاد باشن. ولی معلومه دولت پول داره و نمیده باید داد بزنیم تا حقمون رو بگیریم. بیایید بجای اعتراض به معلمها. همه در هر ارگانی اعتراص کنیم به دولت حقوق بقیه هم زیاد شه
Iran (Islamic Republic of)
رادمهر
۰۶:۴۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
نباید انتظار افزایش کیفیت آموزشی داشت !!!!!! یعنی هم خدا میلیون پول بگیرند هم من اولیا از هست ونیست ساقط بشم و باز هم بچه مو بفرستم کلاس خصوصی خود همون معلم؟ خوب چرا همون تدریس رو تو مدرسه نمی کنه؟ آیا این کم فروشی نیست؟ والا خوب معلم ها خودشونو مظلوم نشون میدن ولی خون ماها رو کردن تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام
پس کی رتبه بندی اجرا میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند و مهندس
۰۸:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کمترین تعداد روز تعطیلات کارمندان در کل دنیا متعلق به ایران است. در همه دنیا کارمندان ۳ روز تعطیل اند در ایران فقط جمعه تعطیل اند. همان جمعه هم می رن سر کار
Iran (Islamic Republic of)
کارمند و مهندس
۰۸:۰۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پس من کارمند با مدرک مهندسی برق و فوق لیسانس که در راه آهن ۱۰ سال است کار می کنم و رسمی‌هستم و حقوقم ۷ میلیون است و شب و روز سر کار هستنم باید چه کنم؟ خوب برای ما هم فکری کنید. هم تراز من در اروپا ۷۰۰ میلیون حقوق می گیرد. لطفا ساعت کاری کارمندان را کمتر نمایید و در هفته ۲‌روز تعطیلی به کارمندان بدهید سپس حقوق معلمان را ۲ برابر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۵۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
تحت تأثیر کجا بود ؟!!!!! شرمتان باد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
همه با بند پ استخدام شدن قبلا یک طرحی بود هرکس ده نفر بی سواد با سواد کنه جذب آموزش پروش بشه طرف به چند نفر با سواد پول میداد به عنوان بی سواد اسم بنویسن بعد آزمون بدن بگن این فرد ما رو با سواد کرد راحت استخدام میشد دوست خودم اینجوری استخدام شد خخخ
بیشتر معلمان که استخدام آموزش پرورش هستن اگه آزمون استخدامی بگیریم یکنفرشونم قبول نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
سالاری
۰۳:۲۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
بزرگوار چرا دروغ میگی. من خودم معاون آموزش و پرورش شهرستان هستم.افرادی که فقط در سیستم سازمان نهضت سواداموزی بیسواد باشند میتونید بهشون اموزش بدید نه افراد باسواد را. الان تمام ۸۵ ملیون نفر ایرانی تو این سایت کدملی بزنی برات میاره که تا کلاس چندم درس خوندی و چه مدرکی داری
مگه میشه باسواد بشی بعد کسی بیاد بهت صوری درس بده بگه من باسوادش کردم بعد استخدام بشه .
اصلا سیستم اون فرد را بیسواد اعلام نمیکنه
پس دروغ نگو و معلم ها را تخریب نکن بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
در جامعه بی سواد ایران عده ای که مدارک تحصیلی جعلی دارند علیه معلمین موضع می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
دوستان معلم بیان جواب بدن ما ملتفت بشیم چند سال پیش چند نفر از نیروهای خدماتی ما بخاطر اینکه چند نفر پیرزن رو تحت عنوان نهضت نام نویسی کرده بودن رفتن استخدام آموزش و پرورش شدن امثال هم گویا قانونی اومده که کسانیکه سرباز معلم بودن میتونن برن استخدام بشن یکی از راننده های اداره مون که انصافا راننده ماهری هم هست رفت شد معلم سوال من اینه این افراد رو از نزدیک میشناختیم و سطح سوادشون و توانایی هاشون هم برامون مشخص بود که چه جور معلمی خواهند شد حالا با چه استدلالی اینا بیان با یه استاد دانشگاه همردیف بشن ایا این ظلم به استاد تحصیلات و سواد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
شما دارید معلمان کشورهای پیشرفته که از لحاظ دانش و مهارت عالی هستند رو با معلمان ایران مقایسه میکنید که برای همین معلمی هم با گزینش اعتقادی و پارتی معلم شدن و خیلی هاشون حتی طرح درس ساده هم بلد نیستن ...ای کاش به جای طرح رتبه بندی مصاحبه ها و آزمونهای بسیار تخصصی انجام میشد تا فقط کسانی که استعداد و لیاقت دارند معلم شوند
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۹:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
میشه بفرمایی شما چقدر میسوزید که حقوق معلمها زیاد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
معلمان جدید در دانشگاه فرهنگیان از بهترین رتبه ها آمدند خود من از علوم پزشکی آمدم فرهنگیان و الان آزمون دکتری تخصصی دارم چطور به خودت اجازه میدی در مورد معلمان ایران اینطور بگی مگر خودت کی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران جوان .....شما بعنوان دانش آموزان زیر نظر کلی معلم درس خوندین تا به اینجا رسیدین ...حالا وقتشه با پیگیری این موضوع و به نتیجه رسیدن آن دل معلمانتان را خوشحال کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
رتبه بندی را اجرا کنید زود تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
من درعجبم این همه سازمان و اداره در کشور داریم، هیچ وقت حرفی از میزان حقوق آنها زده نمیشه.
فقط همین آموزش و پرورش است که دائم در رسانه ها، خبر حقوق آنها اعلام میشه.
مردم با خودشون میگن، ببینید معلم ها همیشه افزایش حقوق دارند
در صورتی که اصلا اینطور نیست
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۳:۵۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سلام دوستان
داشتم کامنت هارو میخوندم بعضی ها میگن حقوق معلم زیاده و کارش کمه مدرسه نمیره و...
من دو ساله معلم هستم و دانشگاه فرهنگیان درس خوندم و هم کلاسی هام اکثرا رتبه های برتر کنکور و کسایی بودن ک از رشته های مهندسی و پیرا پزشکی به معلمی اومده بودن ولی نمیدونستن وضع پرداختی هارو بعد تحصیل
حالا من خودم به یه روستایی افتادم دو ساعت راه رفت و برگشت داره و خاکی هم داره من می‌گیرم ۳.۵ اونم ۲ میلیون میره به خرج رفت آمدم میمونه ۱.۵ حالا شما دوستان بفرمایید با ۱‌.۵ میشه انگیزه تدریس داشت؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسلم‌
۱۳:۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
به عنوان یک معلم، به دولت توصیه می کنم در بودجه ریزی، بودجه ای هم برای فرهنگ سازی مورد زیر در نظر گرفته شود :
1.شان و جایگاه معلم در جامعه که همیشه مورد هجوم دانش آموزان ناسپاس دیروز است که احترام را خوب نیاموخته اند.
2.تفاوت کار معلم با مشاغل دیگر و سخن از مغزهایی که از سرو کله زدن ذوب می شوند و غصه هایی که از فقر و مشکلات دانش آموزان به منزل می برند و پس از بازنشستگی زود می میرند!
3.روشنگری دلیل تعطیلی های معلم که همیشه توسط عقده ای ها برسرش آوار می‌شودو علت آن تعطیلی دانش آموزان و استراحت دانش آموزان است وگر نه معلم تابستان هم مشغول کار است!
ما را به خیر مسئولان، امید نیست، با بی احترامی ها شر نرسانید!
France
احمدی
۱۵:۴۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مهم ترین فرهنگسازی باید برای معلمان انجام بگیره که از توهم تافته جدا بافته بودن دربیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بدترین دروغگویان تاریخ هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
فکر کنم صدا وسیما غیر از معلما دیگه کارمندی را نمیشناسه که همش از معلما خبر میده حقوقی که هنوز اضافه نشده را اعلام میکنه اضافه شده چرا از قوه قضائیه نمیگید که فوق العاده خاص را بدون هیچ سر وصدایی بهشون اضافه کردند وهیچ جا هم اعلام نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
قضیه معلما شده؛ آش نخورده ودهن سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
اگه یکی‌ازآقازادهامیخاست‌دزدی‌واختلاس‌کنه‌بودجه‌بودولی‌حالا‌که‌به‌معلمارسیده‌بودجه‌نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
معلم کارشناسی ارشد فیزیک با ۲۷ سال سابقه و درجه عالی و دبیر نمونه استان تهران،۷.۵حکم کارگزینی اش است،کجا میانگین ۸ میگیرن،هیچ جای دنیا مثل ایران معلم بی ارزش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چقدر شما دروغ میگید،اینقدر این دروغهارو گفتین که از چشم مردم افتادین دوست من با یازده سال سابقه تدریس معلم علوم تجربی دوره اول متوسطه اونم مجرد حکمش بالای هشت میلیون حالا چطور شما با 27 سال سابقه و مدرک ارشد هفت و نیم میگیرید من موندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
با این شرایط بهتره ما از دانشگاه فرهنگیان انصراف بدیم
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۲۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بدترین انتخاب توی کل زندگیم درس خوندن توی دانشگاه فرهنگیان بود اولش نمیدونستم ولی الان دارم زجر میکشم کل جوانیم داره همینجوری تو این طویله هدر میره ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
من دارای مدرک ارشد روانشناسی بالینی با ۱۵ سال سابقه کار تدریس مبلغ ۶ میلیون حقوق میگیرم. هر کس که همین مدرک و همین سابقه در هر ارگانی، تاکید میکنم هر ارگانی دارد حاضرم جابجایی بین وزارتخانه با ایشان انجام دهم. کلیه هزینه های اداری بر عهده خودم است. این یک پیام جدی است. اگر کسی طالب معلمی است در پاسخ پیام من ایمیل بنویسد تا جهت هماهنگی به او پیام بدهم. تشکر
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۲۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
معلمم و حقوقم اینقدر نیست که حتی بتونم یه وام بگیرم برای خونه و قسطاش را بدم. حقوق من معلم زیر ۶ تومن و اقساط وام ۷ و خرده ای. آخه این چه نظام پرداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
نمیدونم چرا هیچکس صداش درنمیاد خودمون مقصریم انقدر در عذاب مردم رو قرارمیدین که درگیر فقرشون بشن فرصت اعتراض نداشته باشن .کشورهای دیگر باوجود عدم تورم بهترین حقوق واحترام رو برای مردمش دارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چرا اینقدر حقوق معلمان را رسانه ای می کنید بسه دیگه یکم هم از حقوق خودتون و دریافتیهای خودتون بگید از حقوق نجومی تون. حقوق افزایش نیافته بلندگو میگرن دستشون جار میزنن. چند غاز حقوق هم ازش چند درصد مالیات و... کم می کنید میشه چند آخه؟؟؟ واقعا که خیلی نادانید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چرا اینقدر حقوق معلمان را رسانه ای می کنید بسه دیگه یکم هم از حقوق خودتون و دریافتیهای خودتون بگید از حقوق نجومی تون. حقوق افزایش نیافته بلندگو میگرن دستشون جار میزنن. چند غاز حقوق هم ازش چند درصد مالیات و... کم می کنید میشه چند آخه؟؟؟ واقعا که خیلی نادانید
Iran (Islamic Republic of)
صفیه
۱۰:۴۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آخه وقتی ده ساله قراره تصویب بشه نشده .شما چرا میزنید حقوق معلمان افزایش یافت بخدا هیچ چیز ازاین زجر آور تر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
می خوام تو لوکزامبورگ معلم باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
درد اینه که اونجا هم دولت ایران باید حقوق بده، باید تابعیت گرفت و به این شغل روی آورد،
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۱۰:۱۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مگر حقوق سایر ارگانهای دولتی بیشتر از معلمان است؟
هیچ کارمند دولتی حقوقش بیشتر از معلم همطرازش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
النار
۱۲:۴۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
پس از چی میترسین
یک بار فیش و موارد جانبی اتان را روکنید
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۰۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
امید اینکه این افزایش حقوق حداقلی که اینقدر در بوق وکرنا نواخته شده که رفته گان ،باقی الصالحات در انور دنیا یعنی سفر اخرت هم باخبر شدهاند وانجا هم بحث اضافه شدن حقوق معلم بحث روز شده ،خیط وابکی از کار دنیاد چون این اورقات دهسال در هر دوره ای دست به دست میشه والحمدلله نقل روزنامه ها وحتی فضای مجازی هم شده اقلل زودتر ثمر برسد تا هم معلمان وهم دیگران ازدیدن تیتر اضافه حقوق فشار خونشان بالا نرود ،یا رزاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مدارک همکاران رااعمال نمی کنندرتبه بندی پیش کش مدرک سوم وچهارم
Iran (Islamic Republic of)
فایزه
۰۹:۴۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چرا پاداش بازنشستگان فرهنگی نمیدن .بابام ۱ سال نیم بازنشست شده .هیچ خبری نیس.اخه پول خودمون باید ب بدبختی انتظار بگیریم این چ روزگاری برا مردم ساختیم خیر نبینید به حق علی.......
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۳۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
رؤسایی که در مجلس با طرح رتبه بندی معلمان مخالفند همان شاگرد تنبلهایی بودند که در دوران تحصیل به خاطر خنگیشان مدام یا کتک می‌خوردند و یا جریمه می شدند. الان که از صدقه سر همین معلم‌ها به جایی رسیده اند دارند عقده های دوران تحصیل خود را از این طریق جبران می کنند و با سنگ انداختن لای چرخ رتبه بندی معلمان می خواهند تلافی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چرااینقدر درمورد حقوق فرهنگیان دروغ گفته میشود چرا حقوق کارمندان دیگر اعلام نمیکنید من با فوق لیسانس و۲۶ سال سابقه هنوز ۸ میلیون نمیگیرم دست از سر فرهنگیان بردارید .
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۸:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مگر رتبه بندی معلمان چقدر کار دارد که یکسال رسانه ها و روزنامه ها و مردم را مشغول کرده اید هر روز نام رتبه بندی معلمان است آن هم معلمانی که دوسال است داخل خانه خودشان هستند و راه مدرسه را هم نمی دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۳:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفم برات بااین طرز فکرمن معلم نیستم ولی عقیده دارم معلم بالاترین جایگاه رودرهرکشوری داره وخواهدداشت درغیراین صورت بسیاربدخواهدشد.مممونم
Iran (Islamic Republic of)
دادیان
۱۵:۴۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بزرگوار معلمان در خانه که شما میفرمایید در این ایام کرونا کارشون چندین برابر شده. کل وقتمون درگیر کلاس و درس هستیم، نه روز تعطیلمون مشخصه و نه ساعت استراحتمون. و جای تاسف داره که طرز فکر شما اینجوریه.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آفتابه لگن هفت دست از غذا خبری نیست
هر روز همه روزنامه ها و سایت های خبری از حقوق معلمان می نویسند ولی من معلم (حق وردی)با 21 سال سابقه شش میلیون حقوق می گیرم
اگر 21سال سابقه داشتم کارگر شرکت بودم یا کارمند دانشگاه علوم پزشکی بودم سه برابر می گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
واقعا مسخره هست.این شکاف عظیم درامدی معلمان ودیگرکارمندان.حالاکه به معلمان رسیده اقایون یادشون به تورم واستقراض و...افتاده.چرایادتونه حقوقهای نجومی نیست.اونهم برای مدیران زیان ده شرکتهای دولتی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایزدیان
۲۳:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کجا معلمان به طور متوسط ۸۵۰۰میگیرن؟چرا دروغ پراکنی میکنید؟همکاران سابقه پایین ۳۵۰۰ اون هم با حق محرومیت حقوقشون هست.همکارای بالای بیست سال ۸تومن نمیگیرن از کجا آمار گرفتید؟فقط دارین با آبروی ما بازی میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
حکم من با ۲۲ سال سابقه ۸۲۰۰ است اما دریافتیم بدون هیچ گونه وامی ۶۵۰۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین خوشنام
۲۳:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعاً جای تاسف داره که در این سی سال فقط دو بار رتبه بندی رو انجام دادید اونم به هزار منت و طی سالیان سال.. مگه چکارتون کردن معلما .. آقای مسعول از خدا نترس این همه حقوق میگیری چرا بفکر معلما نیستی خدا فلجت کرد خط فقر دوازده میلیون میخوای حقوق و یکم ببری بالا دست دست می‌کنی.چرا وجدان ندارین چرا دلسوز نیستید. فقط بلدید تو بوق کرنا کنید. به حقوق کارمند بانک اضاف میکنید کی تو رسانه ها میگید به سپاهی ها سالانه چهل درصد افزایش حقوق تعلق میگیره.پدر من بعد از سی سال کار و پونزدع سال بازنشستگی هفت تومن میگیره .. واقعا که توی ایران عدالت مرد ان شالله روزی احیا بشه.. آرزوی سلامتی برای همه همکارای مظلوم سرزمینم ان شالله روزی برسه که خبرهای خوش بشنویم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا فقط معلمان ؟؟؟!!!
پس بقیه کارمندان حداقل بگیر چی ؟؟؟؟؟!!! جناب سید محرومان و مستضعفان طرفدار اجرای عدالت ؟؟؟؟!!!!

چرا نظام هماهنگ پرداخت اجرایی نمی شود ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مسخره است وضع این مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
این رتبه بندی باعث افزایش اجناس وگرانی وتورم شدید خواهد شد مجلس ودولت قرار بود فعلاً دست نگهدارن اقشار اسیب پذیر بدبخت بعداً با این اقتصاد تورم زا چکار بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
همون مونده بود تو برامون اقتصاد دان بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هنوز این معلمها پول زیادی میخوان 12 تا 20 میلیون کمشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام
یه گذارش از کادر سلامت تهیه کنید با کمترین دریافتی و بدون تعطیلی و با جون و دل کار میکنن،صداشونم در نمیاد
اونم وسط کرونا
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۴:۲۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تو عن بخور خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۴:۴۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
کادر درمان حداقل سه برابر معلما حقوق میگیرن در ضمن سه شیفت در هفته هم دارن انقد زیاده گویی نمنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
حداقل دو برابر یه معلم حقوق میگیرین . اضافه کار هم که الی ماشاا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
منه مهندس با ۱۰ سال سابقه و شرایط کاری سخت و ماهانه ۲۵۰ ساعت کار کردن دارم ۵ میلیون میگیرم.. لطفاً افزایش حقوق همه مشاغل منظور بشه.. ساعت کاری افراد هم ملاک باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حقوق معلمان عزیز باید افزایش پیدا کند و از سایر کارکنان بیشتر باشد ، ولی ای کاش کمی هم وجدان داشته باشند و در کلاس زحمت بکشند ، بنده فرزندم کلاس ششم هست معلمش اصلا درست با بچه ها کار نمی کند فقط می گوید هرکس در هر درسی ضعیف هست کلاس جبرانی می گذارد ساعتی ۱۵۰ تومن و دقیقا هم سوال امتحانات را سوال هایی می دهد که در کلاس جبرانی با بچه ها کار کرده نه از کتاب با این وسیله اولیا را مجبور به استفاده از کلاس جبرانی می کنند ولی در کلاس واقعا کم کاری می کنند و کسی هم رسیدگی نمی کند .
United States of America
Hhdgvsbsb
۱۳:۴۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
جناب نگاه کنید من آقام معلم.الان ما پول کفش یه بچه رو نداریم .آقام مجبور بره کارگری بره شغل دوم سوم.وقتی معلم این همه دغدغه داره چجوری جوابگوی درس بچه شما باشه .همه معلم ها اینجوری شدن .ما با دوتا بچه و مستأجری و ۵تومن حقوق چجوری زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
پروفسور با چه فرمولی به این رسیدی که حقوق معلمان باید از سایرین بیشتر باشه؟بخاطر رتبه های پنج رقمی کنکورشون؟بخاطر کم ترین ساعات کار ماهانه بین تمام کارکنان؟بخاطر بیشترین تعطیلی؟بخاطر حقوق گرفتن از روز اول تحصیل؟بخاطر سنوات خوردن از روز اول تحصیل؟به خاطر نرفتن به خدمت سربازی؟جناب پروفسور بگید ماهم ملتفت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
لطفا حقوق سایر مشاغل حقوق مهندسان و کارگران رو هم با سایر کشورها مقایسه کنید در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و آلمان مهندس ها حقوقشون از پزشکان هم بیشتره همینه که پیشرفت میکنن اما تو ایران چی ؟؟؟!!!
بالاترین درآمد مهندسان به ترتیب در کشورهای
۱ . آمریکا
۲ . آلمان
۳ . ژاپن
۴ . انگلیس
۵ . کره جنوبی
۶ . کانادا
۷ . ایتالیا
۸ . فرانسه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
لیاقتتون به همون رییس روسا که درآمد میلیاردی دارند حقوق پنجاه میلیونی وتا زانو جلویشان تعظیم میکنید
معلم هم خدایی دارد که کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در مورد پایه حقوق کارکنان ثبت احوال کشور یه گزارش تهیه کنید...کارمند پیمانی با مدرک کارشناسی 3900حقوقش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
من، معلم رسمی با مدرک دکتری، ۳۸۰۰ میگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از زمانی که آموزش مسخره و بی اهمیت شد نخبگان کشور هم فرار را بر قرار ترجیح دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جامعه ای که قدر معلم را نداند، باید منتظر فاجعه دردناک انسانی باشد.
Canada
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جامعه ایی که معلمانی در ظاهر دارد فاجعه بارتر است !!! آقایان معلمین! آیا معلمان زمان خودتان مانند شما بودند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۸:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
کو معلم ، معلمی استراحت در خانه را بر مدرسه ترجیح می دهد و حالا دلش نمی خواهد مدارس باز شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
زمانیکه معلمان واقعا معلم بودن اتفاقا قدرشون رو خوب میدونستن ولی الان ببینید چیکار کردین که جامعه اینقدر بر علیه شماهاست
Iran (Islamic Republic of)
مازندران
۱۶:۲۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به این آقای تحلیل گر بی سواد باید بگیم کیفیت آموزش با ورود ضابطته مند کارکنان به سیستم بالا می‌ره نه با ورود افراد با استفاده از بند پ بی سواد که اگه حقوق شوند صد برابر هم بشه همون بی سوادن. ا گه کسی با آزمون استخدامی معلم شد این حقوق نوش جان، در صورتیکه بیش از ۷۰ درصد معلمان فعلی با فامیل بازی وارد سیستم شدن و حالام چه انتظاراتی دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آقای مازندرانی مثل اینکه خودتون خیلی بی سوادین که قدر این معنای بیچاره که این همه زحمت میکشن رو نمی‌دونید حتماً بچگی بخاطر تنبلی از معلم تون کتک خوردین که اینجوری عقده دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حقوق مدیر عامل 150 میلیون
حقوق پزشک 1 میلیارد
حقوق نماینده 300 میلیون
حقوق کارگر 2.9 میلیون
حقوق معلم 4 میلیون
حقوق کارمند ساده شرکت گاز 40 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چی بود دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حقوق پزشک چقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
این آیاتی و نشانه هایی از عدالت اسلامی هست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
دوستان فقط میان حقوق معلمان حق التدریس رو ذکر میکنن،ابا دارن حقوق کارکنان رسمی شون بگن
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقی پور
۱۵:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بله، ولی اگه متن رو میخوندی میفهمیدی به نسبت میانگین جهانی که بر اساس تولید ناخالص داخلی هر کشوره ما یک سوم میانگین جهانی بودجه به آموزش و پرورش میدیم و این یعنی فاجعه.
همش هم حقوق معلم نیست.
الان معلم شده برده دولت.
حقوق میانگین شیش میلیون و دریافتی پنج میلیون.
نه اضافه کاری و نه رفاهیات.
فقط مربوط به معلما نیست.
خیلی از کارمندای دولت شدن برده ی دولت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دومیلیون تومن افزایش اونم برا سال دیگه. بازم به حقوق بقیه نمیرسه.نه اضافه کاری، نه رفاهیاتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خاک برسر این نظام نشه میخان دو زار به حقوق معلمشون اضافه کنند میکنن تو بوق و کرنا باید عالم و آدم بفمهن لطفا خجالت بکشید
Canada
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همین دوزار افزایش, در کل بودجه سنگینی رودوش جامعه است تا درس معلم ها, بچه ها را فراری میدهد آیا نانی حلال است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از شما متشکریم که اینبار مقایسه اصولی کردید و آمار مقایسه ای درست ارائه نمودید میگویند قیمت فلان چیز در فلان کشور چند برابر کشور ماست و لی به در آمد آنها اشاره ای نمیکنند تا وضعیت فقر دستمزد بگیران مشخش شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همینم زیادشونه.
۳۶۰ روز سال ۳۰۰ روز تعطیلن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نه انگار بقیه دارن ۳۶۰ روزو کار میکنن
اگه اینجوری باشه که شما میگین حداقل اون بنده خداها ۶۰ روز کار میکنن بقیه خو دو روز هم کار مفید ندارن تو سال
والله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی اصیل
۱۷:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعاً برات متاسفم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو از اون دانش اموزان دیر فهم بودی من یادمه الان دلالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
البته شما با این طرز فکر تقصیر نداری، تقصیر ما معلم هاست که ادب، معرفت و قدرشناسی را به شما خوب یاد ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حرف مفت نزن بی سواد وبی فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خاک وچوکت بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نیرو هست تو پتروشیمی 360 روز بیکار هست فقط سر کار حضور داره، استراحت می کنه، صبحانه، ناهار، شام می خوره بعد میره خانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خوبه کاره ای نشدی وگرنه به رئیس جمهور هیچی نمیدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مشکل از معلمت بود که خوب تربیتت نکردن
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۳:۵۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
لیاقت تو کسایی هستن که مزخرفات تحویلت بده نه معلمای دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اینم بگیدخیلی ازمعلمان چجوری واردسیستم آموزشی شدن
ایاواقعالازم طرف سال۷۹خدمت رفته درس داده الان باعصاراه مبره بره سرکار؟؟یاسربازونهضتی هایی که دست چپ وراستشون رونمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از باشکاه. خبرنگاران جوان تقاضا میشود با دوربین یک روز از صبح تا ظهر سر یک کلاس ابتدایی حضور داشته باشند و بعد از ترک دانش‌آموزان آنها کلاس را ترک کنند

معلم شرم دارد ،
معلم حیا دارد
بوی گندی پایان کلاس که از دانش آموزان که الان دکتر مهندس ب
،کارگرذتخصبل کرده ،الان برومند شده اند به جای میماند که قابل توصیف نیست
استفراغ دانش‌آموزان . شلوارهایی خراب ،خیس که هر هفته معلم ابتدایی مواجه است
شلوغی سی دانش آموز همزمان
که تازه با این شرایط تدریس و تربیت هم باید انجام دهی

یا باشگاه خبرنگاران جوان دعوت میشود اکیپی در مدرسه حاضر کنند به محض خروج سی دانش آموز از کلاس فقط یک دقیقه برود و یک نفس داخل کلاس بکشند
آیا یک دقیقه هم میتوانی تحمل کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا مرتب خبرهای این رتبه بندی را رسانه ای میکنید 10ساله هدفتون پایین اوردن شان معلمه دیگه شانی براشون گذاشتید که هر کسی به خودش اجازه بده هرچی از دهنش درمیاد به معلم بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
رسانه ما و سیاست حکم میکنه معلم باید تحقیر کرد و میکنن
میشکنن به معیشت خواستن ابروی معلم رو ببرن نشد الان توی رسانه ها دادن میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شوهر من مهندس مکانیک هستش توی تاسیسات ایرانمال کار میکنه ۵ میلیون هم حقوق نمی گیره چون شیفت هستش تعطیلی ندارن و جمعه ها و عیدها و سایر تعطیلی ها هم موقع شیفتش باید بره سرکار ... سه میلیون ششصد تومن قسط میدیم و یک میلیون و هفتصد تومن کرایه خونه میدیم هنوز به خاطر این شرایط نتونستیم بچه دار بشیم خرجمون نمیرسه شوهرم مجبوره دو جا بره سرکار هردومون تحت فشاریم
چرا هیچوقت کسی نمیگه حقوق مهندس ها و کارگرهامون کم هستش ؟؟؟!!!
چرا هیچوقت کسی از قرار دادی شدن اونها صحبت نمیکنه؟؟؟؟!!!
چرا هیچوقت کسی از اجرا شدن طبقه بندی مشاغل در مورد مهندسان و کارگران صحبت نمیکنه ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مگر در کشور ما کسی با دلار حقوق می گیرد که اینطور مقایسه کرده اید. عموم مردم با حساب دلاری، از 150 دلار تا 350 دلار دریافتی دارند. البته هزینه های ما هم دلاری نیست چون درآمد دلاری هزینه دلاری هم دارد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هزینه ها یه نیمچه دلاری شدها.
خیلی وقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
هزینه ها اگه دلاری نیست پس چیه؟ یه لپ تاپ 25 میلیون دلاری نیست پس چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حقوق معلم ها نسبت به کاری که میکنن خیلی هم خوبه.
معلمی شغل تنبلهاست.
جماعت همیشه تعطیل.
من که راضی نیستم مالیاتی که میدم رو میدید به معلم ها.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۵:۲۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو بیماری یقینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی بی شعوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فکر کنم خودت تنبل کلاس بودی و مخت هم همیشه تعطیل ، البته الان هم تعطیله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خبیری
۱۶:۰۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بفرمایید معلم بشین چرا الکی نشستین و دارین قضاوت میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
قبل از اینکه معلم شوم من هم همین نظر رو داشتم ولی بعدا که استخدام شدم و دیدم خیلی اشتباه می‌کردم و فهمیدم که بیشتر از سر حسادت این نظر سراغم آمده ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اگر معلم نبود شما الان این متن را نمی‌توانستید، بنویسید، پس شما تا زمانی که می‌خوانید و می‌نویسید، مدیون معلم هستی. چیزهایی که یاد گرفتی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تنبل کلاس خوش امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اولین معلم انسان خداوند هست. اونوقت تو به مقام معلمی توهین میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
با این فکر بیمار تو پولت قسمت خودتم نمیشه خرج کنی!!
Iran (Islamic Republic of)
حسنلو
۱۸:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام
کاش به جای مغرضانه حرف زدن فقط یه روز خودتو اختصاص میدادی به تدریس و معلمی اگه توی یه روستا بود که چه بهتر تا متوجه عمق قضیه می شدی و سختی کارشون رو درک می کردین. نه این که حالا میاین ونیازموده حکم صادر میکنین.
Germany
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو چه کاره ای ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بیمخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تا این نگاه و تفکر حقیرانه وجود دارد و معلم رو اینگونه نگاه میونن فرزندت هم مانند خودت بی ادب خواهد بود و فرزاندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
معلم هایی که موجوداتی مثل تو رو باید ادم کنند حقشونه که حقوق بالا بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مالیات تو همون یارانه ماهیانه ی است که می گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حداقلش اینکه این کرونا ثابت کرد به همه خانواده ها که نمیتونند یک ساعت درسی که معلم درکلاس وقت میذاره اونا درس بدند حتی نمیتونند به کلاس اول ابتدایی درس بدند وخودشون ملتمسانه خواستند مدارس باز بشه باوجود اینکه احتمال گرفتن کرونا دارند اونوقت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
معلمت خوب تربیتت نکرد-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
معلمی توانایی ولیاقت میخواهد که امثال شما ندارد وگرنه معلم میشدی.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۳:۳۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
قطعا در حد و اندازه ای نیستی که در مورد معلم ها نظر بدهی،کاملا مشخص هست که بیسوادی،و اصلا مطالعه نداری! در ضمن،خود معلم ها هم مالیات میدن،نیازی به امثال تو نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بیچاره معلمان غیر انتفاعی
هیچ نهاد و ارگانی پشت آنها نیست
در حالیکه بیشترین زحمت رو میکشن. ولی اصلا به حساب نمیان
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۰۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ببخشید یک جورایی از ۲۴ساعت کار معلمان در هفته. تعطیلی های پی درپی انتقاد می‌کنند انگار خودشون تو اداره کوه میکنند

کار که عار نیست هر جا باشد اینقدر شما به تعطیلی معلمان علاقه مندید ‌ چرا اصلا رفتی سر کار
معلمی هم آخر نه ماه باید بری سر کلاس

بهتره شما تو خونه بشینی خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا زمانی که دارند درس میخونن و حقوق دریافت میکنن حساب نمیکنین ؟؟؟؟؟؟ . از 18 سالگی استخدامن و دارن بهشون حقوق میدن ولی بقیه حداقل سن 28 سالگی میتنونن برن سرکار . بعد میان میگن بقیه ارگان ها 12 تومنه ما 8 تومنه . شما اگر این ده سالی که زود تر از بقیه استخدامتون میکنن حساب کنین میشه 600 700 میلیون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اینکه همه دانشجوهای بورسیه دارند
دانشجویان قضایی
دانشجویان فرهنگیان
دانشجویان نظامی
.......
چرا فقط دانشجو معلمان را میبینی ؟

برو تحقیق کن حقوق و مزایای یا دانشجو معلم با دانشجو قضاوت
دانشجو معلم با حقوق و مزایای دانشجو نظامی
دانشجو معلم از همه بورسیه هم کمتر میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی بیسوادی پس برو حقوق بورسیه های جاهای دیگر تحقیقی بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی بیسوادی حسرت خور

برو تحقیقی راجع به حقوق بورسیه های جاهای دیگر بکن
حقوق بورسیه های دانشجوی سپاه ارتش ،،دادگستری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شما باید بری تحقیق کنی . اولا قضاوت هم توی کنکور قبولیش سختر هست و هم کار بسیار سختری داره دوما تعداد کمتری میگیره بعدم دانشجو معلم به غیر از قضاوت از بقیه جاها بیشتر دریافت میکنه برو بپرس ببین حقوق یه دانشجوی ارتش چقدره ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا حق دارید، با این حساب و کتاب معلومه معلم های شما نتوانستند خوب رویه شما کار کنند. همه ۳۰ سال کار می‌کنند و بازنشست می‌شوند، پس فرقی ندارد در چندسالگی بروی سرکار.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو معلم
۱۹:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
صدای دهل از دور خوش است
اولا فقط به دانشجو معلم ها حقوق نمیدن ، به دانشجوهای نظامی ، حقوق و ... حقوق به معنای واقعی تعلق می گیره
دوما حقوقی که به دانشجو معلم ها میدن ، اسمش حقوقه درصورتی که قبل از کرونا 45 درصد حقوق ناچیزشون رو برای خوابگاه و غذا میگرفتن ، زمان کرونا و تابستان ها که دانشگاه و خوابگاه و سلف غذاخوری بسته است ، 20 الی 25 درصد حقوقشون رو میگیرن (پولی که باید از حقوق کم بشه و راه فراری نداره) در صورتی که سایر دانشگاه هایی که بورسیه قبول میکنن ، خوابگاه رایگان یا پول ناچیزی (در مقایسه با دانشگاه فرهنگیان) برای هر ترم پرداخت میکنن و برای غذا هم با نهایتا 10000 تومان بهترین غذا را به اختیار خودشان انتخاب می کنند.
سوما به دانشجوهای بورسیه دیگه حق لباس و کتاب و ... تعلق می گیره اما در دانشگاه فرهنگیان خیر.
تازه وقتی دانشجو معلم ها وارد تدریس میشن ، مشکلتاشون هم بیشتر میشه...
حرف برای گفتن زیاده اما نه برای کاستی های شغل معلمی ، بلکه برای عدم توجه به این شغل مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بعد از بازنشستگی هم دارن پول میگیرن هم دارن کلاس تست میرن و بازنشستگی معنی نداره برا یه معلم. اما یه کارمند یا کارگر بعد بازنشتگی چیکار میتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه ی عده کوتاه فکر میان راجب معلم ها نظر میدن ببند دهنتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نظامی ها یواشکی فقط یک میلیون عقب ماندگی از تورم هر ماه
در فیش میگیرند .
خیلی ها خانه سازمانی .بن اتکا حق رستوران

چرا نظامی ها را رسانه آیی نمیکنید .
Iran (Islamic Republic of)
K.z
۱۶:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
یک میلیون که دروغ است و بن اتکا به خانواده۴ نفره ماهیانه۹۵هزار تومان است حق رستوران هم دروغ است من یکی از پرسنل ارتش هستم با ۲۰ سال خدمت و ۲ فرزند کل دریافتی ۷میلیون و ۶۰۰هزار است خانه سازمانی هم مال۵۰ سال پیش است با متراژ۷۰ متر و آشپزخانه ۴متری که هر روز یا فاضلابش گرفته یا برقش اتصالی کرده و حق مسکن هم کسر میکنن بخاطر خونه سازمانی ....استخدام هم داره هر کی دلش خواست بیاد استخدام بشه والا.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۲۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
من خودم نظامیم ارتش لعنت به هرکی به غیر از ماهی ۵میلیون اون هم با سنوات۱۵سال چیز دیگه ای گرفته باشم چرا شایع میکنی داداش الکی حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
طرف ده سال پیش هنگام عبور از کوچه مدرسه مجبور میشه از سرویس های بهداشتی مدرسه استفاده کنه الان براش پیام اومده که مدارکت را بیار تا معلمت کنیم. بابا معلمی حرمت میخواد ، تخصص میخواد این چه وضعه معلم گرفتنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
یعنی واقعا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خوبه بادلار حساب کردقد ماکارگرها چکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
من معلم هستم با 5 میلیون حقوق مدرک فوق لیسانس! یک میلیون کرایه راه میدم تا مدرسه روستا و حضوری هستیم! یک میلیون کرایه خانه! 2 میلیون شیرخشک و پوشک! یک میلیون فقط برای هزینه ماهیانه دارم چطور زندگی کنم؟!؟! ؟! در آمد پاسدار که پدر دوستم به گفته خودش 18 میلیون! یک پرستار 10 میلیون حداقل! بعضی مدیران دولتی 70 میلیون! نفتی و مخابراتی 45 میلیون! استاد دانشگاه با رتبه مربی حداقل 15 میلیون! خیلی کارمندان بین 12 تا 15 میلیون!! آن وقت حداقل حقوق معلم 3/5 ... عدالت کجاست!! به فرض رتبه بندی هم اجرا بشه 1/5 میشه 6/5 واقعا با 2/5 در ماه چطور زندگی کنیم!! از نجومی بگیران کم کنید و بودجه آن را مهیا کنید به پایین دستی ها برسید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کجا خیلی از کارمندان ۱۲ تا میلیون درآمد دارن ؟؟؟!!!
کارگران رو چی میگید پس این همه کار میکنن حقوقشون پنج میلیون هم نمیشه ؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اگه راست میگی و راضی نیستی چرا خودتو علاف کردی برو استفعا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کجا پرستار یا پاسدار اینقد میگیره بگو ماهم بریم همونجا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
احسنت بر شما حق معلم این نیست کفش شاگردش را با اسنپ ببرد تحویل دهد!! بهتر است کمی چشم بعضی ها باز شود!! حقوق بعضی ها زیر 10 تا 12 نیست چرا واقعا معلم ها 3/5!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
برای چی در این دوره بیکاری جوانان استعفا بدهد حقش را می خواهد و حقش درست است شما به فکر خودتون باشید دخالت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اجاره چه خوب بستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه بعضیا چشم دیدن معلما رو ندارن.فکر می کنند معلما در نهایت خوشی هستن.حقوق شش هفت میلیونی،تعطیلات چهار ماه از سال و روز های تعطیل،بیمه.الان که دو ساله خونه هستن و فقط بخور و بخواب.
عزیزانی که از این فکرا می کنند یا غلط به اطلاعشون رساندن یا میخوان اینطوری معلما رو خراب کنند.
اولا اکثر معلمان از جان مایه میذارن.دوما تا کسی نیاز مالی نداشته باشه نمی ره سراغ شغل دوم.پس شغل دوم داشتن بعضی از معلما رو ،رو سرمون نزنیم.سوما علت اینکه در جامعه ما به معلم احترام نمیذارن بعضیا،به این دلیله که به خودشون حق اظهار نظر در کار معلم رو میدن. معلم شأن و منزلت خودش رو داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه بعضیا چشم دیدن معلما رو ندارن.فکر می کنند معلما در نهایت خوشی هستن.حقوق شش هفت میلیونی،تعطیلات چهار ماه از سال و روز های تعطیل،بیمه.الان که دو ساله خونه هستن و فقط بخور و بخواب.
عزیزانی که از این فکرا می کنند یا غلط به اطلاعشون رساندن یا میخوان اینطوری معلما رو خراب کنند.
اولا اکثر معلمان از جان مایه میذارن.دوما تا کسی نیاز مالی نداشته باشه نمی ره سراغ شغل دوم.پس شغل دوم داشتن بعضی از معلما رو ،رو سرمون نزنیم.سوما علت اینکه در جامعه ما به معلم احترام نمیذارن بعضیا،به این دلیله که به خودشون حق اظهار نظر در کار معلم رو میدن. معلم شأن و منزلت خودش رو داره.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بعد از ده سال چندرغاز حقوق معلم‌ها را شاید بخواهند زیاد کنن اینقدر توی بوغ کرنا کردن نداره .چرا صحبت از حقوق چند ده میلیونی نفتی ها نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
معلمی که بلد نیست بوغ رو بوق مینویسن معلوم نیست چی میخواد به بچه ها یاد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خودت نظر میدی خودتم جواب میدی خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۲۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
علت اصلی نارضایتی مردم تبعیض و بی عدالتیه، چرا در همین اوضاع تحریم و تورم شدید تنها عده ای حق زندگی دارند و دیگران هیچ؟ مثالش همین وضع اسفبار پرداخت حقوق مزایاست، مجلس در سالهای گذشته با تصویب انواع قوانین تبعیض آمیز پایه گذار این اختلاف شدید شد به اینصورت که بیشتر کارکنان وزارتخانه ها و دستگاهها را مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و اقشار صاحب قدرتی مانند اعضای هیات علمی دانشگاهها (که اکثر دولتی ها و مجلسی ها جزو این گروه اند) قضات و شرکتها را مستثنا از این قانون و دارای قوانین خاص نمود به علت همین قوانین چندگانه، اختلاف شدید حقوق و مزایا به وجود آمد، نمونه اینگونه تبعیضها همین هیاهویی بود که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداختند، همه میدانند خط فقر با توجه به تورم افسارگسیخته چند ساله اخیر لااقل 14 میلیون تومانه، بعد یک بازنشسته بیچاره که تا کارمند بود 30 سال رو با بدبختی گذراند حالا که به سالهای انتهایی عمرش رسیده حداقل به اندازه خط فقر هم حقوق نمیگیره تا یک زندگی نسبتا آبرومندانه داشته باشه ولی همزمان حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم رو با هیات علمی وزارت بهداشت همسان سازی کردند ببینید چه افزایش کلانی داشته اند افزایش حقوقی بین 6 تا 14 میلیون تومان! یعنی حقوقهای 40 تا 50 میلیونی و دریافتی بالاتر(اکثرا همسرانشان هم هیات علمی اند یعنی 2 افزایش حقوق کلان)، واقعا نهایت بی عدالتیه که حقوق یک کارمند فوق لیسانس یا دکتری غیر هیات علمی دانشگاهها با یک عضو هیات علمی هم سابقه خود اینقدر اختلاف فاحش دارد؟ اگه دولت و مجلس توجهی هم کرده اند فقط به معلم هاست، هفته یا ماهی نبوده که وزیر آموزش و پرورش به بهانه های مختلف ازجمله استخدام یا بهبود معیشت معلمان به مجلس احضار نشه تازه هم خبر رسیده که قراره حقوق معلمان رو تا 80% حقوق و مزایای اعضای هیات علمی بالا ببرند؟ پس چرا همین اقدام را برای کارکنان غیر هیات علمی دانشگاهها انجام نمیدید که واجب ترند؟ مسئولین محترم این حق الناس، مردم رو سیاه و سفید نکنید عدالت رو برای همه مخصوصا اقشار ضعیف اجرا کنید دیگر کارمندان و بازنشستگان مزه گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، میوه و..... از یادشان رفته، راهکارش هم اینه که یک نظام عادلانه و منطقی پرداخت حقوق و مزایا ایجاد کنید که در آن اختلاف حقوق تمام اقشار حقوق بگیر بین 3 تا 5 میلیون تومان باشه نه مثل الان که اقشاری تا چندین برابر یک کارمند عادی حقوق و مزایا میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد هلی
۱۴:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همین حقوقی هم که میگیرن نصفش اضافه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
با این سوادی که به تو یاد دادن من میگم همش اضافه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شما دخالت نکن ،مگه از تو نظر خواستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تا زمانی که وضعیت حقوق معلمین این باشه باید سطح فکرت این باشه بیشتر ازاین نمیشه انتظار داشت چون نتونستم ذهنت رو پرورش بدم تا درکت بکشه بفهمی که آیا...
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۴:۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آقا اینا فقط حرفه. معلمان خیلی هم زحمت میکشند و شما فقط شنیدی معلمان تو خونه خوابیدن و پول میگیرن خبر نداری یه معلم در هفته ممکنه به چهار پنج تا مدرسه بره هر کدوم یه روستا و دور از هم و هزینه رفت و آمد و کرایه ها رو حساب نمیکنید. تازه اگر هم آموزش مجازی باشه معلم خودش باید گوشی و لب تاپ بگیره و آموزش بده آیا ارگان های دیگه اینجوری ایند که هر کس کامپیوتر و وسایل و حتی خودکارش رو از جیب خودش بده. لطفاً منصف باشیم اینا یک صدم از مشکلات معلمی بود
-
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به عنوان یک متخصص در زمینه ارتباطات باید بگویم برای زحماتی که معلمین شریف این مملکت می کشند این حقوق ها بسیار ناچیز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خدا خیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
موقعیی که بخوان حق معلم را بخورن // میگن معلمی شغل انبیاست و انبیا حقوق نمیگرفتن // موقعیی که بخوان حق کارگر را بخورن میگن پیامبر (ص ) دست کارگر را بوسید //
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جالبه همش با این رتبه بندی می خواند مردم را در مقابل معلمین قرار دهند چرا به حقوق نظامیان افزوده می شود هیچکس خبردار نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
برای اینکه معلما همش ناله میکنن نه نظامیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نظامی ها کمترین حقوق رو دریافت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۶:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا حرف مفت میزنی کجا حقوق نظامیا رو اضاف کردن باچه مدرکی حرف میزنی....نظامی با سنوات ۲۵سال اون هم درجه سرهنگی جانشین پادگان ۱۱میلیون حقوق میگیره..ما ارتشیا که چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
وقتی جنگ شد می‌فهمی کی بیشتر ناله می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
واسه اینکه اگه جرات داری برو لب مرز با ارازل بجنگ و آخرش هم شهید شو ساکت شید معلمی که فقط برای پول بچه تربیت کنه بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حقوق معلم ها الان همسطح دیگر کارمندها و حتی بالاتر از کارگران است. افزایش حقوق معلم ها تاثیری در افزایش کیفیت تدریسشون نداره. ۹۹ درصد معلم های ایران هیچوقت مطالعه اضافی نخواهند داشت. در این اوضاع بد این بودجه هنگفت رو صرف شیرین کردن آب دریا و رسوندن اون به استان های خشک بکنید و آب اصفهان رو هم به خودش بدید، لطفا اولویت شناس باشید، بزرگترین مشکل کشور خشکسالی است‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ببین تو دیگه کی هستی که کارگر وبامعلم مقایسه میکنی.اینجاست که فرق جهان سوم واول مشخش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ریشه بوجود آمدن خشکسالی بها ندادن به آموزش و پرورشه مردم عامی و سطحی نگر!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اگر جمله معلمان نهالی می‌کاشتند و پایَش کود برمی‌ساختند بیشتر سود می‌گرفتند تا تفکری که به شما دادند. که خشکی دیدی و هم‌تفکران خود که خشکاندن نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان که آبی نداره ، خشکه همش اب استان های دیگه رو میبلعه
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۳:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نظام پرداخت حقوق باید در کل عادلانه بشه ... اینکه برای معالمان وضعیت بهتر بشه مشکلی نیست خیلی هم خوب هست ( اینکه بعضی ها نظر میدن که مگه جای دیگه درست شده که برای معلمان بشه درست نیست به هر حال هر روند اصلاحی یک نقطه ی شروعی داره ... )

اما دولت و مجلس باید فکری اساسی جهت سر و سامان دادن ( هم از نظر پرداخت حقوق، هم از نظر قرارداد های کاری و ... ) به وضعیت بخش خصوصی هم بکنن اونم در اسرع وقت ...

پرداخت حقوق ها از بیت المال تامین میشه و پرداخت عادلانه یعنی اینکه دولت نباید فقط بخش دولتی رو ببینه اگر اقتصاد کشور ( بخش خصوصی ) کشش پرداخت حقوق بیشتر نداره باید حمایت بشه تا یک پرداختی معقول صورتد بگیره نه اینکه هر چی بودجه هست فقط صرف بخش دولتی بشه ... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بابازنشسته شدن حدود 80 درصد معلمان دهه 60 به بعد، که اکثرا معلمانی خبره ودلسوز وباتجربه بودند، دیگر محاله که چنین معلمانی درمدارس داشته باشیم، معلمان جدید کم حوصله وبیسواد(نسبت به تخصص کاری خود) وبیعلاقه به تدریس و دانش آموز وبی تجربه و..، نظام آموزش وپرورش رادچار تزلزل وپایین آمدن سطح سواد کشور شدند!؟! البته عوامل وکارمندان بی انگیزه شاغل درادارات آموزش وپرورش نیز، به این نابسامانی دامنه زده اند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مسؤلین اصلا نمی دونن خجالت یعنی جه!؟؟ والّا بادیدن جدول حقوق معلمین کشورها، باید آب بشن برن توزمین؟؟!
فعلا که گیر مسؤلین بی درد وحقوق نجومی وکاخ نشین شدیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دوستان به اعصابتون مسلط باشید رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده مردم اراک طرف ما هستن و نخواهند گذاشت حقوق معلم افزایش پیدا کنه اینا همه وعده و وعید هستن به خاطر این چیزا خودتون رو ناراحت نفرمائید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۳:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا نمایندگان مجلس با وجود کسری بودجه چند هزار میلیارد تومانی اسرار بر افزایش حقوق بازنشستگان و فرهنگیان دارند اگر بودجه دارید چرا برای اجرای قانون حمایت از معلولان اعتباری اختصاص نمی دهید آقای حاجی بابایی آیا از زندگی خانواده های معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل که در شرایط سختی زندگی می کنند خبر دارید، آقای حاجی بابایی شما می‌توانید با 1میلیون زندگی کنید؟ چرا شما خودتان را با کشورهای دیگر مقایسه می کنید معلمان آنان فضانورد، فیزیک‌دان، شیمی دان تعلیم می دهند شما چطور، چرا نمایندگان مجلس به چشم گدا به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نگاه می کنند آنها هم جزء این کشور هستند، چرا کارهایی را که کشورهای خارجی برای معلولان انجام می دهند مثال نمی زنید در بهترین حالت حقوق هیچ فرهنگی نباید از 8میلیون بالا رود مگر خاویار می خورند، بیشتر معلولین متأهل نه معیشت نه بیمه نه مسکنی، نه شغلی مطمئنی دارند اینها همش از بی توجهی آقای مجلس است که فقط حرف می زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام به yjc
انقدر تیتر نزنید افزایش حقوق معلمان
الان مردم فکر میکنن چه خبره، حقوق معلم از سه چهارتومن بیشتر نیست تا الآن که هیچ اضافه حقوقی در کار نبوده فقط دولت تو بوق و کرنا میکنه که وجهه ی معلم و خراب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خوشم میاد همتون دروغگو هستید ، وای به حاله دانش آموزانی که زیر دست شما دروغگویان پرورش پیدا کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دروغ میگه خخخ منم معلمم با سی سال سابقه 10 تومن میگیرم. وای به حال دانش آموزانی که لیاقت نداشتن کارمند بشن شدن حسود ، حکم رو که نمیشه فرستاد حسود خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
معلم ها لطفا کار کنید و تنبلی نکنید .این همه تسهیلات بانکی براتون گذاشتن . انواع بیمه با شرایط خوب . حق مسکن و ماشین از طرف اداره میگیرید . چهار ماه در سال تعطیل مطلق هستید . فروشگاه فرهنگیان ،مسکن مهر فرهنگیان ،وام های کلان با ضمانت خودتون ، برف میاد تو خونه میشینید ،کرونا میاد تو خونه میشینید ،ماه تمام نشده حقوق میاد به حسابتون ،پس تمام کسانی که تحصیل کرده اند و بیکارند یا کارگری میکنند چی بگویند . اگه ناراحتید بگذارید بقیه تحصیل کرده ها بیایند جای شما کار کنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
داداش راستش رو بگو واقعا حالت خوبه ؟
جدی داری می گی ، یا محض خنده این حرف ها رو می زنی ؟
فقط اونجاش که گفتی ماشین از طرف اداره می گیرید با حال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ای جان فک می کنی آموزش و پرورش خبریه ، فعلا که شما ناراحتید که عرضه معلم شدن هم نداشتید خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بیا فقط تو کم بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اشتباه کردیم درس سخت خوندیم کاش معلم میشدیم آسونترم بود الان بیکار وبیاریم یه فکری هم به حال ما بکنید آخه مدرک تو دست بیکار با دوتا بچه درس خوندم بشینم خونه ،چیکار کنم دارم دیونه میشم ماها هم از نظر معیشت مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در عوض حقوق پزشک ها رو تو ايران اگر با کشورهاي ديگه مقايسه کنيم بالاي هرم قرار ميگيره
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۰۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
معلم همیشه بیکاره اره درست می گید برای همین شبکه شاد و والدین و خواهر برادر و آموزش تلویزیون از پس یه دانش آموز تو خونه بر نمی امدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حق میگی.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دلیلش اینه معلم قبل این مه بیاد سر کلاس باید چندین بار درس رو شخم بزنه تا همه ابهاماتش رو سر کلاس بیان کنه ولی وقتی مشکل معیشت داشته باشه شب قبل بجای اینکه درس فردا رو اماده کنه درگیر کار دومشه تا شرمنده خونوادش نشه
۱۲
آخرین اخبار