نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات انفرادی با کشور‌های طرف برجام، می‌تواند در رسیدن به نتیجه موثر باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های جداگانه تیم مذاکره کننده با طرف‌های برجام، اظهار داشت: مسئله‌ای که در سال‌های گذشته مفغول باقی مانده و مورد کم توجهی ما بود بحث منافع مشترک و موقعیت‌های گفتگویی دو طرفه برای رسیدن به خطوط مشترک مورد توافق است.

او افزود: زمانی که با بسیاری از کشو‌ها به صورت انفرادی با آن‌ها وارد مذاکره می‌شویم با شما نکات نقاط مشترک فراوانی پیدا می‌کنند از این رو باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا در مذاکرات جمعی از پس غلبه زیادی خواهی کشور‌های طرف مذاکره بر آییم چرا که در مذاکره جمعی بر اساس منافع فیما بین رایزنی‌ها صورت نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید


راستینه اضافه کرد: کار خوبی که تیم مذاکره کننده ما شروع کرده تلاش برای یافتن نقاط مشترک و خطوط منافع مشترک بین ما و سایر کشور‌ها است، برای این مسئله ضرورت دارد که ابتدا کشور و دیپلمات‌های ما منافع مشترک با تک تک کشور‌ها را بازخوانی جدید کنند و از نقاط مشترک در جلسات مشترک گروه استفاده کنند.

او ادامه داد: مذاکرات متعدد انفرادی با سایر کشور‌ها و همزمان در سطوح روسای جمهور، وزرای امور خارجه و معاونین وزرا نشان از یک دقت نظر درستی در دستگاه دیپلماسی کشور ما است که بتواند سطوح و منافع مشترک را به نقطه قابل قبولی برای مذاکرات گروهی نزدیک کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار