توزیع ۱۱ هزار و ۹۰ بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی از توزیع ۱۱ هزار و ۹۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان به مناسبت هفته بسیج در قالب طرح کمک های مومنانه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در رزمایش بزرگ گروه‌های جهادی به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی و جهادی است گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های جهادی در همه اقشار و محیط‌های تجمعی امکان‌پذیر است، افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی اردوهای جهادی ماست و در شرایط و وضعیت سخت تلاش‌ها زیادی کردند که در نهایت به فیض شهادت نائل شدند.

سردار قاسمی با بیان اینکه روحیه جهادی از ویژگی‌های مجاهدان فی سبیل الله است؛ گفت: بنی‌آدم آدم اعضای یکدیگرند» در جهاد مشخص می‌شود که جهادگران ما در میدان به آن عمل می‌کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی شده است، تصریح کرد: خودسازی و خدمت به مردم از ویژگی‌های گروه‌های جهادی است.

وی با اذعان به اینکه باید جهادی فکری، علمی، عقیدتی، جسمی و مالی داشته باشیم، گفت: جهاد حرکتی داوطلبانه و حق‌طلبانه است که به عنوان زکات می‌توانیم در عرصه‌های مختلف خدمت کنیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه زکات بدن‌ها و جان‌ها در هجرت است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی، ایستادگی صبر و استقامت در هجرت است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از مسئولان گروه‌های جهادی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه ما مأمور به سازندگی و خدمت هستیم و این تکلیفی است که اسلام بر دوش ما گذاشته است.

وی تصریح کرد: هر جا جهاد باشد مشکلات رخت بر می‌بندد و هر جامعه‌ای که فرهنگ آن با جهاد گره بخورد آن جامعه پیروز است.

سردار قاسمی عنوان کرد: هرجایی روحیه جهادی داشتیم و جهادی عمل کردیم پیروز شدیم و کجا این روحیه نبود به مقصد نرسیدیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در خصوص اقدامات استان در طرح کمک‌های مومنانه ادامه داد: پارسال خراسان جنوبی ۳۰۰ میلیارد تومان کمک‌هایی بود که بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح کمک‌های مومنانه هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در استان خوب بوده است، تصریح کرد: ستاد رزمایش کمک‌های مومنانه بر محور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مرکز استان بهترین عملکرد را در سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه امسال هم این رزمایش ادامه دارد، افزود: در هفته بسیج ۱۱ هزار و ۹۰ بسته معیشتی، ۴۰۰ دست لباس و کفش ،۲۶۰ بسته لوازم ضروری زندگی ،۶۵ هدیه نقدی، ۵۳ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم و ۲۳ هزار و ۱۰۵ کیلوگرم گوشت توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین ۳ هزار و ۵۷۰ بسته بسته‌های بهداشتی ،۵۶۷ بسته خدمات دارویی و درمانی و ۵۲ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گفته وی بهسازی و مرمت ۴۲ واحد مسکونی محرومین و توزیع ۴ هزار و ۵۱۵ بسته لوازم‌التحریر و گوشی و تبلت از دیگر خدمات است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار