حضور گروه های جهادی در خراسان جنوبی روایتی از حضور کسانی است که کمر همت برای خدمت رسانی در مناطق کم برخوردار بسته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از خانه و خانواده دور می شوند و با هدف زدودن غبار محرومیت راهی روستایی می شوند که نیازمند کمک رسانی هستند.

یکی از جهادگران گفت: از هزار و ۲۰۰ کیلومتر  آن طرف تر به یکی از روستاهای کم برخوردار خراسان جنوبی آمده ام تا شاهد نشستن لبخند خوشحالی بر لبان مردم این روستا باشم.

او با اشاره به اینکه کار، رشته و مدرک نمی شناسد افزود: با توجه به اینکه دانشجو هستم اما وظیفه خود می دانم تا درس زندگی را در فضای واقعی آموزش ببینم.

او در حالی که ساخت کانال را برعهده داشت بیان کرد: برای ساخت این کانال از طریق اعتبارات دولتی ۲۹ میلیون تومان مشخص شده بود در صورتی که اکنون با ۷ میلیون تومان کار احداث کانال رو به اتمام است.

یکی از افرادی که در دوران دفاع مقدس در خط اول جبهه بود حالا نیز سنگر خدمت رسانی را خالی نکرده است و همچنان در حال خدمت رسانی به هم وطنان خود است.


بیشتر بخوانید


او می گوید: افراد زیادی مانند من هستند که برای حضور در سنگر خدمت رسانی هیج فرصتی را از دست نمی دهند.

مادربزرگی که لطف جهادگران شامل حال او شده بود گفت: دعاگوی بنیانگذار کبیر این انقلاب هستم که چنین جوانانی را در دامان خود تربیت کرده است.

برگزاری ۳۵۰ اردوی جهادی در خراسان جنوبی

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ اردوی جهادی در سطح استان با حضور ۳ هزار جهادگر برگزار شده است.

او افزود: خدمات این گروه های جهادی شامل احداث یا تعمیر استخر، کانال، مسجد، مدرسه و خانه های محروم روستاهای کم برخوردار است.

هنری اظهار کرد: ارزش خدمات عمرانی جهادگران تنها در ۶ ماهه نخست امسال بالغ بر ۳ میلیارد تومان بوده است. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون جهادگران در ۴۲۰ روستای استان خدمت رسانی کرده اند تصریح کرد: در این مدت بالغ بر ۴۱ هزار نفر نیز از خدمات گروه های جهادی در زمینه های مختلف بهره مند شده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.