مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: برای ارتقاء مراودات اقتصادی در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان بر افزایش مراودات ریلی از مرز سرخس توافق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در حاشیه اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی در مشهد، گفت: با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های موجود برای ارتقاء مراودات اقتصادی بین دو کشور در شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان بر افزایش مراودات ریلی از مرز سرخس توافق شده است.

او افزود: در همین راستا دو پروژه راه آهن خواف – هرات و اجرای کریدور کتای در اولویت برنامه‌های حوزه حمل و نقل بین المللی استان قرار دارد که فعالیت هر کدام از این مسیر‌های حمل و نقلی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی، توافق دو کشور را برای بررسی موضوع راه اندازی بازارچه مشترک مرزی در سرخس از مهمترین پروژه‌های اقتصادی استان با کشور ترکمنستان در حوزه تجارت مرزی خواند و ادامه داد: فعالسازی منطقه ویژه اقتصادی سرخس که اولین گام آن ارتقاء ظرفیت ریلی و فعال‌سازی بازارچه مشترک مرزی سرخس است در شانزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان مطرح و به تایید دو طرف رسیده است.

حقیقی توسعه صادرات از طریق بازارچه ها‌ی مرزی را یکی از اهداف میان مدت استان دانست و بیان کرد: خریدار کالا‌های تولیدی استان در بخش صنایع کوچک کشور‌های همسایه هستند و عمده تجارت ما در بازارچه‌های مرزی از طریق تولید صنایع کوچک استان و کارگاهی است بدین لحاظ تقویت بازارچه‌های مرزی میتواند نقش موثری در اشتغالزایی برای استان داشته باشد و تامین کننده معیشت و پایداری اشتغال مرزنشینان را به همراه داشته باشد.

او در خصوص نمایشگاه صنایع غذایی و چاپ و بسته بندی، تصریح کرد: نمایشگاه آی فود و بسته بندی کالا برای صنعت نمایشگاهی خراسان رضوی تبدیل به یک برند معتبر بین المللی شده است و به عنوان تابلوی نمایشگاهی خراسان رضوی در این حوزه شناخته شده و در ارتقاء ظرفیت‌های تولید و صادرات بسیار اثرگذار بوده است.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
قضیه منطقه آزاد به کجا رسید ؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۵۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ایشالا چرخش بچرخه برا اقتصادمون