به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا از محل وجوه اداره شده، هزینه خطوط کشتیرانی و نیز فعالان بخش خصوصی که تمایل دارند در حوزه تامین شناورهای رو-رو ریلی ورود کنند را پرداخت کند،گفت: راه اندازی اسکلههای رو-رو ریلی و فعالیت شناورهای مربوطه در این حوزه به منظور توسعه حمل و نقل دریایی کشور بسیار موثر خواهد بود.
او افزود: تمام کشورهای همسایه در حال حاضر مجهز به چنین امکاناتی هستند و یکی از دلایلی که بار از ترکیه به اروپا و یا برعکس و نیز از بندر بینالمللی بازرگانی باکو به بندر آکتائو قزاقستان منتقل میشود، برخورداری از این مزیت است.
سعیدی پور با بیان اینکه همسایگان و رقبای کشور ما علاقمند نیستند که ایران به اسکله رو-رو ریلی مجهز شود و امکان تردد شناورهای رو-رو ریلی در بنادر ایران فراهم شود، گفت: ایران به عنوان یک رقیب جدی برای کشورهای همسایه به شمار میرود و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما متاسفانه تا کنون هیچ یک از بنادر کشور به چنین تجهیزاتی مجهز نشدهاند.
او افزود: بهرهمندی از اسکله رو- رو ریلی در بندر امیرآباد موجب میشود تا شاهد توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی در کشور بوده و امکان انتقال بار از در کارخانه تا مصرف کننده از این طریق فراهم میشود.
سعیدیپور با اشاره به اینکه امیدوار هستیم اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد، گفت: این اتفاق قابلیتی منحصر به فرد برای کشور است و اولین تجربه در کل بنادر ایران به شمار میرود.
او با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا کنون معادل ۷۵ درصد بوده است، افزود: امیدواریم تا پایان امسال اسکله یاد شده به مرحله عملیاتی برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه هنوز کشور ما به شناورهای رو-رو ریلی مجهز نشده است، گفت: خطوط کشتیرانی و به ویژه کشتیرانی دریای خزر باید نسبت به تامین شناورهای رو-رو ریلی اقدام کنند و سازمان بنادر و دریانوردی و نیز وزارت راه و شهرسازی در این راستا پیگیری لازم را انجام خواهند داد تا شاهد راه اندازی و فعالیت در این بخش باشیم.
انتهای پیام/س