داداش پور گفت: ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران مشغول به تحصیل هستند که رفع مشکلات آن ها در اولویت برنامه های سازمان امور دانشجویان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به ارتباطات نزدیک بین ایران و عراق، گفت: امروزه ما در تمام زمینه‌ها این نزدیکی را احساس کرده و مسائل عراق را مسئله خودمان می‌دانیم و باور ما این هست که ما برادر دینی هستیم و نسبت به برقراری ارتباط و رفع مشکلات آمادگی داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان به ارائه گزارشی از تعداد دانشجویان عراقی در کشور پرداخت و گفت: امروز شمار زیادی از دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های کشور را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند که بیشتر این دانشجویان در دو شهر قم و مشهد تحصیل می کنند.

داداش پور گفت: در دیدار با دانشجویان بین المللی دانشگا‌ها، حتما با دانشجویان عراقی ملاقات خواهم کرد تا از نزدیک مشکلات را بررسی و با کمک مدیران دانشگاه بر طرف کنیم.

او افزود: بخشی از مشکلات مربوط به دانشجویان عراقی به سازمان امور دانشجویان در حوزه گذرنامه و ویزا مربوط است که با کمک نهاد‌های مرتبط در حال رفع آن هستیم. در واقع در حال الکترونیکی کردن ویزای دانشجویان هستیم و تا جایی که بتوانیم  فرایند گرفتن ویزا را از حالت دستی خارج می کنیم و سعی خواهیم کرد ویزای تحصیلی؛ متناسب با زمان تحصیل باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره زمان تائید مدرک تحصیلی دانشجویان بین المللی گفت: در ارتباط با دانشگا‌ها تلاش خواهیم کرد تا این فرایند برای تمامی دانشجویان کوتاه شود و همچنین درصد بورسیه را برای این دانشجویان افزایش دهیم.

لزوم توجه سازمان امور دانشجویان به دانشجویان عراقی 

در ادامه، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در ایران، گفت: روابط بین ایران و عراق، از گذشته بسیار عمیق و ریشه دار است و با توجه به فرهنگ نزدیک دو ملت اکنون نیز این رابطه از حد همجواری فراتر رفته و شکلی برادرانه به خود گرفته است.

او با تأکید بر اهمیت کشور ایران برای عراق افزود: در حال حاضر بیشترین دانشجویان عراقی که در خارج از عراق تحصیل می‌کنند در دانشگاه‌های ایران شاغل به تحصیل هستند که این امر مصداق روابط مؤثر بین دو کشور و باعث خوشحالی است که دانشجویان عراقی در ایران تحصیل می‌کنند.

عبدالله گفت: با توجه به حضور زیاد دانشجویان عراقی در ایران که روز به روز هم بیشتر می‌شود مستلزم توجه بیشتری از سازمان امور دانشجویان به این دانشجویان خواهد بود.

در پایان مقرر شد در جلسه مشترک با رایزن فرهنگی کشور عراق و با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان و مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان جلسات مشترکی برگزار شده و مشکلات بررسی و جمع بندی شود و نسبت به حل سریع‌تر آن اقدام شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجویان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار