رئیس شورای شهر تهران گفت: درباره آلودگی هوا و ترافیک نه تنها نتوانستیم شرایط را بهتر کنیم بلکه بدتر هم شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بیست و ششمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت: درباره آلودگی هوا و ترافیک مطلب جدیدی نداریم که به مردم بگوییم ما نه تنها نتوانستیم شرایط را بهتر کنیم بلکه بدتر هم شده است.

وی ادامه داد: ما می‌توانستیم ٦ هزار اتوبوس دوره چهارم را حفظ کنیم، اما به ٢ هزار و ٢٠٠ دستگاه رسیده و شرایط بدتر شده است، با ورود اتومبیل شخصی به شهر، نتیجه اش همین ترافیک شده است. همچنین با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها حداقل ٢٠ درصد به ترافیک اضافه خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: بودجه را خیلی بالا و دست باز تعیین کردند که طبیعتا محقق نمی‌شود، من فکر می‌کنم گفتند امسال تورم بیشتر است بودجه را بالاتر ببریم.

چمران بیان کرد: امروز در هفته بسیج قرار داریم که جلسه گذشته برنامه خاصی اجرا کردیم و مجددا تبریک می‌گوییم، ٥ آذر سالگرد تظاهرات مردم گرگان در سال ١٣٥٧ بود که ١٤ نفر به شهادت رسیدند، یاد و نام ان‌ها را گرامی می‌داریم.

وی اظهار کرد: برای مساله آلودگی هوا و ترافیک تلاش‌های خوبی شده، اما هنوز به نتایج ثمربخش نرسیدیم و همه رنج می‌بردند، شورا و شهرداری تلاش خود را انجام می‌دهند.

چمران ادامه داد: موتورسیکلت‌ها آلاینده هستند و باید مونور سیکلت‌های برقی بیایند، اما نتیجه نگرفته شده است و همچنان آلودگی ایجاد می‌کنند، گازوییل مصرفی بسیار آلودگی دارد و باید رسیدگی شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: وزیر کشور جلسه‌ای برگزار کرد و بازخواست می‌کرد که چرا قانون هوا پاک احرا نشده است؟ و ما گفتیم که باید اصلاح شود، همه باید تلاش کنند و تلاش ما فقط کافی نیست.

چمران بیان کرد:مهم‌ترین بحث امروز، تعیین قیمت گذاری و تعرفه‌های واگذار شده بخش خصوصی است که شهرداری انجام داده است و گران تمام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار