مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: دامداران دارای پروانه مرتعداری تا ۸ آذر ماه امسال مهلت دارند پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: دامدارانی که تا کنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکردند، تا هشتم آذرماه امسال مهلت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.

او افزود: عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی (دادگستری) معرفی خواهند شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

قلی زاده تصریح کرد: عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.