طرح راهداری زمستانی با اجرای رزمایش ویژه ای همزمان با سایر استان های کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،

آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی روز سه شنبه در مراسم آغاز طرح زمستانی جاده ای با اشاره به اینکه این استان شرایط خاصی به جهت مرزی بودن نسبت به سایر استان‌ها دارد، گفت: در کنار این شرایط به دلیل وجود راه‌های کوهستانی و راه‌های سخت و دشوار تمامی دستگاه‌های مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.

رحمانی افزود: با آغاز دهه اقدام برای ایمنی راه ها امیدواریم با برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی استان و نیروی انتظامی بتوانیم خدمت و اقدامات خوبی برای مردم از نظر ارتقای ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات  ارائه بدهیم.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان مناسب سازی، بهسازی و روکش آسفالت شده اند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه ۶۰ درصد از ترانزیت مرزی کشور از طریق پنج پایانه‌های مرزی استان انجام می شود گفت: آسفالت و مناسب سازی جاده های ترانزیتی منتهی به پایانه ها در اولویت مدیریت اجرایی استان است.

رحمانی با اشاره به وجود ۳۵ نقطه حادثه خیز در استان ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما حذف نقاط حادثه خیز جاده‌های استان بوده که تعدادی از این نقاط حادثه خیز ساماندهی و حذف شده و امیدواریم با حذف این نقاط تصادفات نیز در جاده‌های این استان کاهش یابد.

سرهنگ ایرج حسن خانی جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: طرح زمستانی جاده ای از اول آذرماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و نیرو‌های انتظامی، راهداری، اورژانس و هلال احمر در جاده‌های استان مخصوصا در راه‌های صعب العبور حضور خواهند داشت.

وی  اضافه کرد: ۱۱۰ گروه پلیس راه شامل ۱۰ گروه نامحسوس و ۱۰۰ گروه محسوس در ۱۸ گردنه استان به ویژه در سه گردنه اصلی زمزیران در مهاباد، مایین بلاغ در شاهین دژ و قوشچی در ارومیه مستقر خواهند شد.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: ۶۸ راهدارخانه با ۹۰۰ نفر راهدار درگیر طرح زمستانی امسال در استان هستند.

 افزود: در این زمینه ۴۱۵ دستگاه ماشین آلات، ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه، ۲۰ گشت راهداری با ۱۳ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه انجام وظیفه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در این استان ۱۸ گردنه اصلی و ۷۱ گردنه فرعی و روستایی وجود دارد که راهداران در تمامی این گردنه‌ها برای خدمت رسانی به مسافران مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: ۴۰ دستگاه دوربین نظارتی نیز در جاده‌های استان نصب شده و تردد‌ها را کنترل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.