اسماعیلی در جمع خبرنگاران از همکاری بیشتر دستگاه ها برای ثبت اطلاعات کارمندان خود خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به کمیسیون دسترسی آزاد اطلاعات گفت: امتیاز این کمیسیون، فرا قوه‌ای بودن آن است به همین دلیل همه دستگاه‌های حاکمیتی عضو آن هستند و در قانون پیش بینی شده است که حتی نهاد‌های زیر نظر رهبری شامل این کمیسیون هستند و فضای جدی را برای شفافیت فراهم کرده اند. تقریبا بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌های دولتی به این موضوع پیوسته اند.

او در پاسخ به راه‌های اندیشیده شده برای عدم همکاری برخی دستگاه‌ها گفت: این تخلف‌ها در دستگاه دولتی خیلی کمتر است و سازمان امور استخدامی ارزشیابی‌های سالیانه در این زمینه دارد، اما یک هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وجود دارد که این عدم همکاری‌ها می‌تواند جزو ترک فعل‌ها قرار بگیرد که به دلیل همکاری ارگان‌ها نگرانی برای اجرایی کردن این قانون وجود ندارد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با ثبت اطلاعات کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد در سامانه پاکنا گفت: اخرین اماری که هفته پیش داشتیم عدد ناامید کننده‌ای بود، اما در این چند روز اخیر باتوجه به امار منتشر شده از سازمان اداری استخدامی، وزارت ارشاد بیشترین همکاری را داشت و ظرف ۳ روز آن امار ناامید کننده را به بیش از ۴۰ درصد رسانده بود الان عدد ورود وزارت فرهنگ و ارشاد به ۹۳ درصد رسیده است و ظرف چند روز آینده این امار به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و تمام اطلاعات کارکنان در این سامانه به ثبت می‌رسند.

او گفت: برخی از دستگاه‌ها که همکاری بیشتری داشتند مانند دیوان محاسبات بوده از مجموعه‌های خارج از دولت و در قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری، در داخل دستگاه‌های دولتی هم استانداری‌ها همکاری داشتند و امید می‌رود ۱۰۰ درصد دستگاه‌ها این همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.