مهم‌ترین حوادث دوم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه یکم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

واژگونی پژو با یک کشته و ۵ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در پی واژگونی یک سواری پژو ۴۰۵ در محور "خفر-شیراز" یک نفر در دم فوت و ۵ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور "خفر-شیراز" بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو به همراه ۶ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و بر اثر آن، یک نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۵ نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

کشف مواد مخدر در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۸۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه سیگار حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقداری مواد مخدر در اطراف روستای "کره موچی" مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر (پشت یک دیوار خاکی) اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۸۸ کیلو مواد مخدر (۴۹ کیلو تریاک و ۳۹ کیلو حشیش) کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و مالکان مواد مخدر ادامه دارد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارقان و کشف ۱۴ فقره سرقت در اوز

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از شناسایی و دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان "اوز"، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموان انتظامی پس از انجام یک سری کار‌های فنی و تخصصی، ۳ سارق حرفه‌ای در این رابطه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی و عمومی اعتراف کردند.

سرهنگ محمدیان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۰۰ دستگاه تلویزیون، اره برقی، دوربین دیجیتالی نقشه کشی راه و شهرسازی، انواع سیستم رایانه و تجهیزات جانبی، سیستم صوتی و آمپی فایر سیار، کپسول‌های اکسیژن، جارو برقی، کارواش و انواع لوازم برقی، لوازم خانگی و کشاورزی و ۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مشکوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف سیب‌زمینی احتکار در شهرک صنعتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۳۰۰ تن سیب‌زمینی احتکار شده به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: در راستای مبارزه با احتکار و با هماهنگی مقام قضائی یک باب انبار نگهداری سیب‌زمینی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در شهرک صنعتی شیراز شناسایی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان افزود: با اعزام ماموران به این مکان و بازرسی صورت گرفته از آن انبار، ۳۰۰ تن سیب‌زمینی احتکار شده و بدون مجوز کشف شد.

سرهنگ یگانه با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش سیب‌زمینی احتکار شده ۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص مالک احضار و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از همکاری خوب شهروندان با نیروی انتظامی، عنوان داشت: پلیس با همه توان به مبارزه با محتکران و اخلال گران اقتصادی ادامه خواهد داد.

کشف ۵ دستگاه موتورخودرو قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف ۵ دستگاه موتورخودرو ۲۰۶ قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه آسپاس اقلید حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۵ دستگاه موتور خودرو ۲۰۶ که به صورت قاچاق و فاقد مجوز حمل بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق کابل برق و مخابرات

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق کابل برق و مخابرات با ۹ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق و تجهیزات مخابراتی در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار تصریح کرد: ماموران کلانتری مرکز با تحقیقات میدانی و بررسی‌های صورت گرفته و گشت‌زنی هدفمند در نیمه‌های شب، سارقی که در حال بریدن کابل برق بود مشاهده و او را با اقدامات فنی دستگیر کردند.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت کابل و برق اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

کشف قرص‌های قاچاق ۱۲ میلیاردی

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف انواع قرص‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد اظهار داشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۸۰ قوطی حاوی ۱۴ هزار و ۴۰۰ عدد قرص جلوگیری از ریزش مو و ۷۰ عدد کرم خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی "زرین‌دشت" با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانوین تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ صالحی‌فرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف تریاک در منزلی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۱۷ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و سوخته در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی افزود: مأموران انتظامی کلانتری "۱۲ مطهری" جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محلات این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۴۰۰ گرم سوخته کشف کردند.

فرمانده انتظامی "جهرم" با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک مواد مخدر ادامه دارد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۲۸ فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامی آباده در تشریح عملکرد پلیس در آبان ماه، از کشف ۲۸ فقره سرقت و کشف ۶۶ کیلو و ۲۶۳ گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: پلیس شهرستان آباده با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران پلیس در آبان ماه سال جاری، ۱۳ سارق دستگیر و ۲۸ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، احشام، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده به دستگیری ۲ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۲۲ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری رایانه‌ای، جعل، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: جمع آوری و دستگیری ۷۴ معتاد و خرده فروش و کشف ۶۶ کیلو و ۲۶۳ گرم انواع مواد مخدر، کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق، کشف ۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، ۳۰۰ ثوب البسه، ۱۰ هزار و ۳۲۰ عدد نسکافه خارجی قاچاق و دستگیری ۲ نفر در رابطه از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: در ادامه این طرح‌ها ۸۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

این مقام انتظامی در پایان با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

دستگیری عاملان انتشار فراخوان راه اندازی کاروان موتور بازان 

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری عاملان انتشار فراخوانی تحت عنوان موتور بازان که به منظور اخلال در نظم عمومی و عبور و مرور با ایجاد کاروان موتوری و انجام رفتار‌های ایذایی داشتند خبر داد.

سرهنگ فرهام عسکری بیان داشت: در پی انتشار فراخوان دورهمی موتور بازان در روز‌های جمعه در جاده‌های شهرستان مرودشت و زرقان در فضای مجازی مراتب شناسایی و دستگیری عاملان انتشار در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او اظهار داشت: در این رابطه کارشناسان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند مدیران گروه مذکور که ۲ نفر و دارای سوابق شرارت، سرقت مسلحانه و به عنف و خرید و فروش سلاح بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: برقراری نظم و امنیت اجتماعی و ترافیکی همواره در دستور کار پلیس است و اجازه نخواهیم داد افرادی فرصت طلب برای تفریح و خوش گذارنی خود، امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند.

کشف ۴ ماینر قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از کشف ۴ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری شهر "ایج" حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری ام وی ام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۴ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار