رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه دادگستری این استان این امور را به عنوان یکی از جنبه‌های صیانت از حقوق عامه با جدیت دنبال می‌کند، گفت: تاکنون اجازه نداده‌ایم فعالیت هیچ‌یک از واحد‌های تولیدی استان متأثر از دعاوی حقوقی متوقف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در بازدید از یکی از کارخانجات استان که با هدف پیگیری مصوبات کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان انجام شد، تحقق جهش در تولید و اشتغال‌زایی استان و در نتیجه کاهش معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان را نیازمند همت و تعاملات حرفه‌ای و تخصصی همه نهاد‌ها و سازمان‌ها مسئول دانست.

او با تأکید بر اینکه دادگستری فارس این امور را به عنوان یکی از جنبه‌های صیانت از حقوق عامه با جدیت دنبال می‌کند، گفت: تاکنون اجازه نداده‌ایم فعالیت هیچ‌یک از واحد‌های تولیدی استان متأثر از دعاوی حقوقی متوقف شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس به نظارت مجموعه قضایی با محوریت دادستانی مرکز استان و اداره‌کل بازرسی به موضوع قصور و ترک فعل‌های احتمالی در حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، سنگر‌های تولید کشور را حفظ کرده و چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در آورده‌اند؛ بنابراین نباید اجازه دهیم در این نبرد اقتصادی سخت تنها و بدون پشتیبان باشند.

موسوی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های توسعه استان فارس توجه به حوزه تولید و صنعت است، گفت: دادگستری فارس به صورت اخص و سایر سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان به مقوله حمایت‌های حقوقی و قضایی واحد‌های تولیدی، کارخانجات صنعتی و تولیدی و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری‌‎های مولد و اشتغال‌زا توجه ویژه دارند.

او، پیگیری مسائل حقوقی و قضایی واحد‌های تولیدی استان در چارچوب دستورالعمل حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در قوه قضائیه و همچنین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از جمله اولویت‌های مهم دادگستری فارس خواند و افزود: دیدار‌های دوره‌ای از برخی کارخانجات که مسائل حقوقی آنان در گذشته در جلسات کارگروه‌های مشترک در اتاق بازرگانی استان مطرح شده است، از جمله برنامه‌های مدیریت قضایی استان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بازدید از واحد‌های تولیدی را با هدف بررسی تأثیر پیگیری‌های حقوقی انجام شده خواند و افزود: در برخی موارد علی‌رغم ورود دستگاه قضایی به مسائل موجود شاهد عدم همکاری و تبعیت برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها از مصوبات مشترک بوده‌ایم که همین امر ما را بر آن داشته است تا ضمن سرکشی‌‎های میدانی نتیجه مصوبات مشترک کارگروه‌های حمایتی بررسی کنیم.

موسوی تصریح کرد: در بسیاری از موارد نهاد‌های متولی می‌توانند در راستای کمک به سایر واحد‌های تولیدی، تجارب مدیریتی شرکت‌های موفق را استخراج و در اختیار سایرین قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار