رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ هزار نوآموز این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مریم حجتی نسب  رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان تا ۹ آذر ادامه دارد اظهارداشت: ضروری است خانواده‌ها در فرصت باقی مانده نسبت به سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: نوبت دهی سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه برای سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت «پادا» به نشانی pada.medu.ir انجام می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و پایگاه سیار در استان در نظر گرفته شده است.

وی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد و افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اُتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

 سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار