رسانه‌های عراقی از برگزاری دومین نشست قضایی مشترک ایران و عراق در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، کمیته قضایی مشترک ایران و عراق، امروز (پنجشنبه) دومین نشست خود را در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی برگزار کرد.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته قضایی مشترک ایران و عراق، دومین جلسه خود را برای تکمیل بحث‌ها در زمینه جنایت فرودگاه (بغداد) و شواهد موجود در آن برگزار کرد.

این کمیته نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از گفت‌وگو‌ها در پایان نشست تصمیم گرفته شد که تمام اقدامات قضایی و حقوقی ممکن برای پیگرد و مجازات اجراکنندگان و عوامل دخیل در جنایت اتخاذ شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است که در نشست مذکور همچنین تصمیم گرفته شد که همکاری‌های دو جانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی جاری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود ادامه یابد تا مطابق با توافق، همکاری‌های حقوقی و قضایی در زمینه پرونده‌های کیفری میان دولت عراق و ایران، اطلاعات لازم فراهم شود.

کمیته مشترک ایران و عراق همچنین اضافه کرد که مرحله بعدی نشست ماه آینده میلادی در تهران برگزار خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته نیز جلسه نخست کمیته قضایی مشترک ایران و عراق برگزار شده بود. پیشتر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان بر پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار سلیمانی تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
نتیجه چه شد
آخرین اخبار