نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین اعلام کرد اعضای برجام در نشست‌های غیررسمی پیش از آغاز مذاکره با ایران گفت‌وگو خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از برگزاری نشست‌های غیررسمی اعضای برجام در قالب‌های مختلف در وین در روز‌های شنبه و یکشنبه پیش از مذاکرات روز دوشنبه خبر داد.

وی در توئیتر خود نوشت: «نشست‌های غیررسمی اعضای برجام در قالب‌های مختلف به منظور آمادگی برای از سرگیری مذاکرات وین، شنبه و یکشنبه در پایتخت اتریش آغاز می‌شود.»

اولیانوف در اظهارات خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی اتمی با محوریت ایران از این شورا خواست تا عاملی که باعث کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران شده است را از میان بردارد.

وی افزود: «این عامل در واقع خروج آمریکا از برجام و فشار گسترده تحریم‌ها علیه ایران بود که همچنان نیز ادامه دارد و تنها راه‌حل از میان بردن آن در مذاکرات وین است.»

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنان و گزارش خود در نشست فصلی شورای حکام که روز چهارشنبه آغاز شد، مذاکرات اخیر با مقامات ایرانی در تهران درباره موضوعات باقی مانده پادمانی را بی‌نتیجه خواند.

وی گفت: «این طور باید توصیف کنم که رایزنی‌ها و مذاکرات در ایران بی‌نتیجه بود به این مفهوم که ما نتوانستیم مسائل را به پایان و نتیجه برسانیم. من تلاش‌ها برای رسیدن به تفاهم را رها نخواهم کرد، اما در خصوص موضوعاتی که دیروز درباره آن بحث کردیم، نتوانستیم به نتیجه برسیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌های مورد نیاز آژانس و احیای دوربین‌های آژانس، سرویس و تعمیر تجهیزات آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران را خواستار شد.

در حال حاضر شش دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده که با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است و دور آتی این مذاکرات قرار است روز دوشنبه ۸ آذرماه در وین برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تعامل با اعضای برجام وگرفتن امتیاز از اروپا وآمریکا برای منافع خودتان جناب روس هست
اگرنه که مواضع غرب مشخص هست وهیچ امتیاز به ایران نمی دهد
وظیفه شما هم این است که در مذاکرات مچ ایران را باز کنید به عنوان واسطه تا ایران
امتیاز بدهد وشما هم از غرب جایزه خودتان را بگیرید وهم اینکه نگذارید ایران به اقتدار برسد
در صورتی که اگر دنبال منافع منطقه بودید
با ایران به تعامل استراتژیک دست می زدیدنه با دشمنان ایران
جناب خرس قطبی
آخرین اخبار